• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خلیلزاد به پاکستان رفت و با جنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد

خلیلزاد به پاکستان رفت و با جنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد

 زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات محتده آمریکا در امور صلح افغانستان روز جمعه پس از سفر به هند و قطر به پاکستان رفت و با جنرال ‘قمر جاوید باجوا’ فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

دفتر روابط عمومی ارتش پاکستان در یک گزارشی گفته است که جنرال ‘قمر جاوید باجوا’ فرمانده ارتش این کشور با ‘زلمی خلیل‌زاد’ نماینده ویژه آمریکا دیدار کرده است و تازه‌ترین تحولات امنیتی منطقه از جمله وضعیت افغانستان را مورد بررسی قرار داده اند.

براساس این گزارش، زلمی خلیل‌زاد که 27 حمل نیز به اسلام‌آباد سفر کرده بود، در کمتر از یک‌ماه دوباره از پاکستان بازدید کرد موضوعی که کارشناسان آن را تلاش جدید واشنگتن برای استفاده از نفوذ اسلام‌آباد جهت متقاعد کردن و یا تحت فشار قرار دادن طالبان برای اجرای آتش‌بس در افغانستان تعبیر می‌کنند.

فرمانده ارتش پاکستان در این دیدار گفته است که تعهد این کشور در حمایت مستمر از روند صلح افغانستان، نشان دهنده رویکرد صادقانه اسلام‌آباد درخصوص صلح است و خلیل‌زاد نیز از ادامه تلاش‌های پاکستان برای کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرده است.

ارتش پاکستان به جزئیات بیشتری این نشست اشاره نکرده است اما آنچه تحلیلگران معتقدند: واشنگتن بار دیگر برای برون رفت بن بست فعلی در مذاکرات با طالبان در افغانستان انتظار نقش‌آفرینی از اسلام‌آباد دارد.

  پربازدید ترین