• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وضعیت اردوگاه های پناهجویان در یونان شرم آور است

گیرد مولر، وزیر کمک های انکشافی آلمان فدرال، گفته است که وضع اردوگاه های پناهجویان در یونان برای اروپا شرم آور است. ده کشور اروپایی بر سر انتقال 1600 پناهجو از این اردوگاه ها توافق کرده اند.
به گزارش دویچه وله، گیرد مولر، وزیر کمک های انکشافی آلمان فدرال در مصاحبه با روزنامه «راینشه پست» گفته است که او خودش از کمپ موریا در جزیره لیسبوس یونان دیدار کرده و دیده است که «در اردوگاهی که برای 3000 تن در نظر گرفته شده است، حدود 20 هزار پناهجو در فضای تنگ زندگی می کنند.»‌

به گفته او، واحدهای کوچکتری باید ایجاد می شد تا این پناهجویان ر مطابق استندردهای های ملل متحد و با حفظ حرمت بشری شان زندگی می کردند.
او افزوده است: «ما باید به تمام انسان هایی که در این اردوگاه ها زندگی می کنند، کمک کنیم. به نظر من خیلی شرم آور است که ببینیم آنان تحت چه شرایطی زندگی می کنند و آن را بپذیریم.»
مولر با توجه به 47 کودک و نوجوانی که از جمع 350 پناهجوی پذیرفته شده به آلمان منتقل شده اند، افزود: «با انتقال این اطفال معضل حل نشده است.»

نخستین گروه 47 نفری اطفال پناهجو در ماه اپریل از یونان به آلمان منتقل شدند. این اطفال و نوجوانان بدون سرپرست که نخست به ایالت نیدرزاکسن آورده شدند، قبل از آن در اردوگاه های مختلف جزایر لیسبوس، ساموس و خیوس یونان زندگی می کردند. این اطفال از کشورهای افغانستان، سوریه و ایریتریا می باشند.

ده کشور عضو اتحادیه اروپا پذیرفته اند که مجموعاً 1600 پناهجو به ویژه افراد نیازمند به کمک به شمول اطفال را از کمپ های یونان به کشورهای خود منتقل می کنند. به دلیل پاندمی کرونا، برنامه انتقال این افراد به کشورهای اروپایی به تعویق افتاده است.

  پربازدید ترین