• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استاد حوزه: معامله ننگین قرن در حقیقت یک لابی جدید برای گسترش اشغال است

استاد حوزه: معامله ننگین قرن در حقیقت یک لابی جدید برای گسترش اشغال است

آگاهان امور سیاسی در هرات بر این باورند که معامله ننگین قرن در حقیقت یک لابی جدید است برای گسترش اشغال، که هفتاد سال پیش اسرائیل، غده‌ای ننگین و سرطانی را در قلب جامعه اسلامی کاشت، تا به منافعش برسد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین الیاس ناصری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) در ولایت هرات، در مصاحبه با آوا بیان کرد که روز قدس، روزی است که باید صدای انسانی و انسانیت اعلام شود و انزجار جامعه انسانی نسبت به رفتار غیرانسانی که در جامعه امروزی به شکل عریان خود را نشان می‌دهد، مشخص و بصورت عینی گفته شود.
 
وی افزود که از منظر انسانی، انسان‌ها هم ذات هم دیگر بوده و دارای یک سرشت می‌باشند، اگر عضوی از این مجموعه دچار آسیب شود، کل مجموعه انسانی دچار آسیب می‌شود، پس وظیفه انسانی ما این است که همراه یکدیگر همیاری و غم شریکی داشته باشیم و نسبت به یکدیگر بی تفاوت نباشیم.
 
این عالم دین با بیان اینکه ما به عنوان انسان نسبت به اتفاقات پیرامون خود مسوولیت داریم، تاکید کرد: مردم فلسطین هفتاد سال است که تحت ظلم، کشتار و تجاوز قرار دارند، مسلمانان جهان از دیدگاه انسانی و الهی مکلفند تا در این باره اظهارنظر کرده و همه اقشار جامعه در عرصه‌های مختلف در برابر ظلم ایستادگی و وظیفه‌شان را ایفا کنند.
 
این عالم دین در هرات بر این باور است که راهکار اصلی، بازگشت به اصل است، سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینی‌ها و کسانی است که آنجا زادگاه‌شان بوده و سرزمین پدری و اجدادی آنهاست.
 
وی با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل به هیچ معاهده، سازمان و قطعنامه‌ای پایبند نیست، تاکید کرد که مجموعه کشورهای اسلامی با پشتوانه کنفرانس بین‌المللی اسلامی مکلفند با فشار آوردن به اسرائیل، این رژیم غاصب را وادار سازند تا به این مسئله که فلسطین متعلق به فلسطینی‎هاست، تن دهد.
 
استاد ناصری همچنان تصریح کرد که معامله ننگین قرن، در یک کلام آغازش از امروز نیست، بلکه از زمانی است که رژیم غاصب اسرائیل وارد سرزمین مقدس فلسطین مستقر شدند.
 
او گفت که "معامله ننگین قرن در حقیقت یک لابی جدید است برای گسترش اشغال، که هفتاد سال پیش اسرائیل غده‌ای ننگین و سرطانی را در قلب جامعه اسلامی کاشت، تا به منافع خودش برسد."
 
به باور او، معامله قرن یک مسئله دور از انتظار نبود و دشمن همیشه کار خودش را می‌کند، اما انتظار دوست از یک انسان مسلمان، آزاده و مکلف این است که در مقابل چنین لایحه‌هایی که هر روز به یک شکل می‌خواهند زمینه‌های اشغال را گسترش دهند، ایستادگی و مقاومت کنند.

  پربازدید ترین