• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واشنگتن مسئول اشغالگری جدید در اراضی فلسطینی است

واشنگتن مسئول اشغالگری جدید در اراضی فلسطینی است

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، امت اسلامی و جهانیان را به مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری فراخواند و دولت امریکا را مسئول این تجاوزات صهیونیستی دانست.

«علی القره داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای امت اسلامی و جهانیان را به مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی فلسطینی فراخواند.

وی در این بیانیه دولت امریکا را به دلیل اعطای اجازه به اسرائیل برای اشغالگری جدید اراضی فلسطینی و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، مسئول این تجاوزات صهیونیستی برشمرد.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، در این بیانیه آمده است رژیم صهیونیستی از سرگرم شدن جهان به ویروس کرونا سوء استفاده کرده و از حمایت‌های امریکا و ضعف امت عربی و سکوت آن و حتی حمایت برخی کشورهای عربی از این رژیم و بازاریابی آن برای طرح معامله قرن، بهره‌برداری می‌کند.

در این بیانیه بر موضع ثابت این اتحادیه در خصوص مسئله فلسطین که نخستین مسئله مسلمانان است، تأکید شده است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین مواضع کشورهای حامی مسئله فلسطین به خصوص کشورهایی که مخالف کامل خود با طرح‌های توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی را اعلام کردند، ستود.

پیشتر «عبدالله دوم» شاه اردن در مصاحبه با نشریه آلمانی «اشپیگل» گفته بود که اقدام یکجانبه اسرائیل برای الحاق بخش‌های از اراضی کرانه باختری به «رویارویی بزرگ» با این رژیم منجر می‌شود.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی با توافق «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود و «بنی گانتز» رئیس حزب «آبی-سفید» تشکیل شده که اساس این توافق اشغالگری بخش‌هایی از کرانه باختری است، امری که اجرای آن باعث تنش‌های شدید در منطقه و فلسطین خواهد شد.

  پربازدید ترین