• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتشار یک فیلم ویدئویی در شبکه های اجتماعی، جان دو زن جوان را در پاکستان گرفت

انتشار یک فیلم ویدئویی در شبکه های اجتماعی، جان دو زن جوان را در پاکستان گرفت

پس از قتل دو زن جوان در پاکستان، پولیس اقارب مظنون این دو مقتول را بازداشت کرده است. به روز یکشنبه دو زن جوان 16 و 18 ساله در وزیرستان شمالی به قتل رسیدند.

سخنگوی پولیس پاکستان امروز دوشنبه گفته است که در ارتباط به قتل یک دختر 16 ساله و یک دختر 18 ساله، در وزیرستان شمالی، پدر و برادر هر دو به ظن این دو قتل بازداشت شده اند و هر دو به جرم خویش نیز اقرار کرده اند.

براساس گمانه زنی های پولیس محلی، قتل هر دو زن جوان احتمالاً با انگیزه ظاهراً حفظ و احیای آبروی خانوادگی صورت گرفته است. براساس اظهارات سخنگوی پولیس، هردو زن جوان قبل از این رویداد مشترکاً با یک زن دیگر و یک مرد فیلم ویدئویی گرفته و در شبکه های اجتماعی آنرا منتشر کرده اند.

در همین ارتباط مرد جوانی که در این ویدئو بوده و یک فرد دیگری که فیلمبرداری کرده است نیز بازداشت شده اند.

 به گفته پولیس زن سومی نیز پیدا شده و برای حفظ جانش به مکان امنی منتقل شده است.

بنابراظهارات پولیس، داشتن ارتباط افراد مجرد از جنس زن و مرد در میان خانواده های سنتی مناطق قبیله یی پاکستان تابو یا ننگ به شمار می رود.

درهمین حال مسؤلان اداری این کشور نیز از تشدید و افزایش خشونت علیه زنان به ویژه در وضعیت کنونی و در قبال وضع محدودیت های گشت و گذار برای جلوگیری از شیوع کرونا در پاکستان خبر می دهند.

خشونت در برابر زنان در پاکستان در گذشته نیز یکی از معضلات این کشور را ساخته و بر اساس شاخص سال 2019 دانشگاه جورج تاون ایالات متحده امریکا در ارتباط به صلح و امنیت برای زنان، پاکستان در فهرست این دانشگاه در جایگاه 164 از مجموع 167 کشور جهان قرار گرفته است. به تعقیب سوریه، افغانستان و یمن از جمله کشورهایی اند که خشونت علیه زنان در این کشورها خیلی شدید می باشد. افغانستان در فهرست سال 2019 دانشگاه مذکور در جایگاه 166 قرار دارد.

  پربازدید ترین