• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روز قدس سالروز افشای ماهیت حقوق بشر آمریکا و اسرائیل است

اکنون اسرائیلی ها در فلسطین و منطقه و بیشتر از آنها آمریکایی ها در عراق نیازمندی جدی به مظلوم نمایی دارند تا بتوانند برنامه ها و کار زارهای بنیادین خود را علیه محور مقاومت و ایران با کمترین حساسیت پیش ببرند.

 "علیرضا عرب" کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه الحاق کرانه باختری در قالب طرح معامله قرن ترامپ صورت خواهد گرفت تا یک طرح یک جانبه و اسرائیلی قلمداد نشود و مشروعیت پیدا کند، عنوان کرد: اگر این الحاق در قالب این طرح انجام نمی شد یک طرح کاملا راستگرایانه صهیونیستی و یکجانبه تلقی می شد.

عرب در گفتگو با با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه آمریکا از اسرائیل گفت: این دیدار دارای مفاد مهم در خصوص هماهنگی در خصوص مساله الحاق، روابط چین و اسرائیل، هماهنگی ها در خصوص مبارزه با شیوع کرونا که برای انتخابات نوامبر ترامپ بسیار سرنوشت ساز است.

 وی ادامه داد: نتانیاهو هم اکنون در رأس دولت وحدت اضطراری قرار گرفته و نقطه تمرکز خود را بر الحاق شهرک های صهیونیستی و غور اردن به اسرائیل قرار داده است که از اول جولای این پروسه الحاق را با کشاندن موضوع به کنیست و کابینه کلید خواهد زد.

 این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه الحاق کرانه باختری در قالب طرح معامله قرن ترامپ صورت خواهد گرفت تا یک طرح یک جانبه و اسرائیلی قلمداد نشود و مشروعیت پیدا کند، عنوان کرد: اگر این الحاق در قالب این طرح انجام نمی شد یک طرح کاملا راستگرایانه اسرائیلی و یکجانبه تلقی می شد.

 وی با اشاره به اینکه قرار است با هماهنگی های لازم آمریکایی و اسرائیلی الحاق کرانه باختری در قالب طرح معامله قرن صورت بگیرد، عنوان کرد: در آن هنگام اتحادیه اروپا نیز نمی تواند با آن مخالفت جدی داشته باشد و سفر اخیر و غیر مترقبه پمپئو به اسرائیل در شرایط بحران کرونا چنین انگیزه مهمی داشت.

 عرب افزود: اکنون اسرائیلی ها در فلسطین و منطقه و بیشتر از آنها آمریکایی ها در عراق نیازمندی جدی به مظلوم نمایی دارند تا بتوانند برنامه ها و کار زارهای بنیادین خود را علیه محور مقاومت و ایران با کمترین حساسیت پیش ببرند.

 کارشناس مسائل بین الملل در پایان با تأکید بر اینکه امروز وقت متهم کردن ایران و گروه های مقاومت در سطح منطقه و به ویژه عراق است، گفت: پروژه الحاق در قالب طرح معامله قرن و کار زار تضعیف محور مقاومت و ایران در عراق و سوریه؛ این دو به یکدیگر مرتبط هستند؛ یعنی به هر میزان که محور مقاومت تضعیف شود؛ پروژه الحاق کرانه باختری و اجرای طرح معامله قرن آسان تر اجرا خواهد شد.

روز قدس تاکیدی بر مقاومت و تقویت آن است و می تواند کارکرد افشاگرایانه علیه آمریکا و اسرائیل داشته باشد همان موضوع که شدیدا آنها از آن واهمه دارند.

  پربازدید ترین