• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

معامله ننگین قرن محکوم به شکست است

معامله ننگین قرن محکوم به شکست است

آگاهان امور سیاسی در ولایت هرات بر این باورند که معامله قرن یک معامله ننگین، تجاوزکارانه، ناعادلانه و ظلمی آشکار بر ملت مظلوم فلسطین و کشورهای اسلامی است که محکوم به شکستی فاحش خواهد بود.

عبدالمجید صمیم هروی استاد دانشگاه هرات، یادآور شد که روز جهانی قدس را  یکی از روزهای مهم در تاریخ معاصر کشورهای اسلامی است، زیرا این روز قبله‌ی اول مسلمین را در ذهن یک انسان مسلمان تداعی می‌کند و انسان را به یاد مظلومیت مردمی می‌اندازد که تحت ستم و جنایت رژیمی قرار دارند که غاصب سرزمین‌ هایشان است و همچون غده سرطانی پیکر آنها را با بیماری و ضعف روبرو کرده است.

وی در ادامه علاوه کرد؛ روز قدس تلنگری است بر ضرورت تعاون و همکاری‌های بین‌المللی اسلامی که می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین مشترکات بارز تمام کشورهای اسلامی، موجب یکپارچگی و وحدت آنها شود.

به بیان استاد صمیم هروی، اهمیت روز جهانی قدس از چند جهت بر جسته می‌شود:
- مانع فراموشی قضیه قدس می‌گردد و با توجه به اهمیتی که قدس در آموزه‌های دینی و در تاریخ اسلام دارد این قضیه هرگز نباید فراموش شود.
- از مشترکات مهم کشورهای اسلامی و مسلمانان است و همه بر لزوم پرداختن به آن تاکید دارند. این روز این لزوم را پیوسته تازه می‌سازد.
- عامل وحدت مسلمانان است، زیرا در این روز قضیه فلسطین و قدس شریف مطرح می‌گردد که همه مسلمانان در مورد آن اتفاق نظر دارند و در مورد آن وحدت کلمه وجود دارد.
- پیام واضح، مشخص و برخاسته از قدرت مسلمانان به رژیم صهیونستی اسراییل است که آن رژیم هرگز نمی‌تواند قبله اول مسلمین را ببلعد.
-نمایش قدرت مسلمانان، وحدت آنها، اهمیت دادن آنها به قضیه فلسطین و موجب روحیه دادن به مردم مسلمان فلسطین است.

وی در ادامه سخنان فوق خاطرنشان ساخت: وظیفه و رسالت ما در برابر قضیه فلسطین حمایت عام و تام و با تمام امکانات از این قضیه است.

این استاد دانشگاه در ادامه علاوه نمود: مسلمانان هرگز نباید قضیه فلسطین را فراموش کنند و رژیم اسراییل باید بساط اشغال‌گری خود را برچیند و از این منطقه بیرون شود و بگذارد دولت مقتدر فلسطین دوباره تاسیس شود.

این آگاه امور سیاسی در ادامه با اشاره به معامله ننگین قرن اظهار نمود: معامله قرن یک معامله ننگین، تجاوزکارانه، ناعادلانه و ظلمی است آشکار بر ملت مظلوم فلسطین و کشورهای اسلامی که محکوم به شکستی فاحش است.

  پربازدید ترین