• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمادگی شهردار تهران برای همکاری فنی و انتقال تجربه مدیریت بحران کرونا به شهرداری کابل/ به تمام کارگران افغانستانی شهرداری کمک مالی شده است

آمادگی شهردار تهران برای همکاری فنی و انتقال تجربه مدیریت بحران کرونا به شهرداری کابل/ به تمام کارگران افغانستانی شهرداری کمک مالی شده است

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف، به خصوص در کلان‌شهرها و ضرورت همکاری‌ و انتقال تجارب موفق، شهردار تهران که در گفت‌وگو با همتای افغانستانی خود در شهر کابل، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری‌ در بخش‌های مختلف فنی و اداره امور شهری، بخشی از تجربیات مدیریت بحران کرونا را نیز در اختیار شهردار کابل قرار داده است.

پیروز حناچی در عین حال با اشاره به حضور گسترده کارگران افغانستانی در شهرداری تهران، خاطرنشان کرد که در همکاری با بنیاد مستضعفان ایران، به تمامی این کارگران کمک مالی کرده و یک ماه حقوق‌شان هم پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد که دو کشور افغانستان و ایران دارای پیشینه تاریخی و آداب و رسوم مشترک و بسیار به هم نزدیک بوده و در شرایط سخت نیز در کنار یک‌دیگر بودند؛ ایران در زمان اشغال افغانستان توسط شوروی، یکی از بزرگترین پشتیبانان افغانستان بود که مطمئنا کسی این دوران را فراموش نخواهد کرد و ضمنا، شهرداری تهران بیشترین حجم همکاران خود را از میان برادران افغانستانی دارد.

شهردار تهران پیرامون ملاقاتی آنلاینی که روز جمعه گذشته(26 ثور) با داوود سلطان‌زوی، شهردار جدید کابل داشته، گفت: "تجربیاتی را که ما در ایران در دوران کرونا داشتیم، که تجربیات تأثیرگذاری نیز بود، به همکاران افغانستانی منتقل کردیم".

حناچی خاطرنشان کرد، این تجربه که در ایران بسیار تأثیرگذار بوده را به همکاران افغانستانی منتقل کرده و گفته که می‌توان از این تجربه خیلی استفاده کرد، چون معمولا فعال‌ترین ویروس‌ها درشهردار تهران تصریح کرد که برای کمک به افغانستان و شهرداری کابل اعلام آمادگی کرده است.
 
شهردار تهران تصریح کرد که برای کمک به افغانستان و شهرداری کابل اعلام آمادگی کرده است.
 
به گفته وی، شهردار کابل در این گفت‌وگو به همکاری‌های فنی، اداره امور شهرها و بحث‌هایی مثل پسماند، شهرسازی و... اشاره کرد که در شرایط بعد از کرونا و آرام‌تر شدن وضعیت، بحث‌ها در این مورد ادامه پیدا خواهد کرد؛ "مطمئنا ما در این زمینه، مخصوص با آرام شدن فضای سیاسی، بیشتر می‌توانیم با هم‌دیگر کار و کمک کنیم".

کمک مالی به تمامی کارگران افغانستانی شهرداری تهران
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد وضعیت کارگران افغانستانی شهرداری تهران در شرایط شیوع کرونا گفت که یک تعداد از این کارگران که عمدتا در حوزه خدمات شهری هستند، دائما در این وضعیت در حال کار بودند، که آن‌هایی از این کارگران که کارشان دچار وقفه نشد و به خصوص در دوران نوروز کار می‌کردند، تقدیر مضاعف قائل شدند.
 
به گفته حناچی، بخش دیگر کارگران افغانستانی در شهرداری تهران، در بخش‌هایی بوده که کارشان تعطیل شده؛ "مثلا ما بازیافت پسماند را تعطیل کرده بودیم، یعنی شیوه دفع پسماندها را در شرایط کرونا تغییر دادیم و ایستگاه‌های محلی که تفکیک زباله را انجام می‌دادند، تعطیل کردیم".
 
وی افزود که با همکاری بنیاد مستضعفان ایران، به تمامی کارگران افغانستانی کمک مالی کردند که دچار مذیقه نشوند، هرچند ممکن است این کمک ایده‌آل نبوده باشد، ولی یک ماه حقوق‌شان را هم پرداخت نمودند.

  پربازدید ترین