• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار سفیر افغانستان در تهران با بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران

سفیر کبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی کشورمان در تهران با بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران، دیدار نمود.

دوشنبه 29 ثور 1399 مطابق با 18 می 2020 عبدالغفور لیوال سفیر ج.ا.افغانستان مقیم تهران با بهاروند، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران در مقر آن وزارت، ملاقات نمود.

در این دیدار بر روی آخرین پیشرفت ها و انکشافات هیئت دو کشور بر پرونده حادثه اخیر در نوار مرزی بین دوکشور که منجر به جان باختن تعدادی از مهاجرین افغان شد، بحث صورت گرفت و قرار است هیئت عالیرتبه وزارت امور خارجه ایران در این رابطه، سفری به کابل داشته باشند و در آنجا با مقامات کشورمان روی این مسئله، صحبت نمایند.

بهاروند ضمن ابراز تأسف و همدردی به خانواده های رویداد اخیر، اظهار داشتند که هیأت این کشور بنابر درخواست مقامات ج.ا.افغانستان و برطبق رویه قراراداد کمیساران سرحدی سال 1335 تعیین و به محل اعزام گردیده تا یافته‌هایشان را با هیأت جانب افغانستان شریک سازند.

لیوال اظهار داشت که واقعه اخیر در نزدیکی مرز دوکشور باعث نگرانی شدید دولت و مردم افغانستان گردیده و منتظر نتیجه بررسی هیأت میباشند تا بعد از یافته های هیأت دوکشور، تصمیم های لازم اتخاذ گردد.

  پربازدید ترین