• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تاثیرات منفی الحاق کرانه باختری بر روابط دو جانبه با اسرائیل

تاثیرات منفی الحاق کرانه باختری بر روابط دو جانبه با اسرائیل

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای رسمی ضمن هشدار به دولت جدید رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق کرانه باختری، اجرای این طرح را دارای پیامدهای منفی بر روابط دو جانبه با اسرائیل اعلام کرد.

وزارت خارجه فرانسه ضمن اعلام مخالفت این کشور با طرح دولت رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش های گسترده ای از کرانه باختری و اعمال حاکمیت بر آنها تاکید کرد این اقدام می تواند روابط دو جانبه با اسرائیل را دچار تنش نموده و تاثیرات منفی بر روابط اسرائیل و اتحادیه اروپا داشته باشد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: چنین طرح هایی نقض قوانین بین الملل بوده و خطراتی جدی برای راه حل دو دولتی خواهد داشت.

در این بیانیه که به مناسبت تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی صادر شده بر آمادگی فرانسه برای تلاش جهت از سرگیری مذاکرات میان طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکید گردیده است.

اتحادیه اروپا نیز امروز از دولت جدید رژیم صهیونیستی خواست از اجرای طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اسرائیل خودداری کرده و اسرائیل را به پایبندی به قوانین بین المللی بر اساس بیانیه مشترک 25 عضو اتحادیه اروپا از مجموع 27 عضو دعوت کرد.

در بیانیه چوزپ بوریل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است: ما اسرائیل را به خودداری از اتخاذ هر گونه تصمیم یک جانبه برای الحاق کرانه باختری یا هر بخش دیگر از اراضی فلسطینی فرا می خوانیم چرا که چنین اقداماتی مخالفت آشکار با قوانین بین المللی است.

همچنین یان اسیلبورن وزیر خارجه کشور لوکزامبورگ نیز تاکید کرد: بسیار خوشحالم که 25 کشور عضو اتحادیه اروپا با این بیانیه موافقت کردند و آن را نتیجه پیشنهادی می دانم که با سیمون کوینی وزیر خارجه ایرلند در 11 می ارائه کردیم.

وی افزود: ما هم اکنون از تحریم و اعمال محدودیت سخن نمی گوییم و به دنبال پیشگیری هستیم و می خواهیم اسرائیل را از اجرای این طرح باز داریم.

  پربازدید ترین