• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس حج هرات: مسلمانان با شرکت در روز قدس معامله قرن را تقبیح کنند

رئیس حج هرات: مسلمانان با شرکت در روز قدس معامله قرن را تقبیح کنند

رئیس اداره حج و اوقاف هرات معامله قرن را ننگین خواند و از احاد مسلمانان خواست تا در این روز با شعار دادن مرگ بر اسرائیل در مقابل خودکامگی کشورهای متجاوز قیام کنند.

«سیدمحمد شیرزادی» رئیس اداره حج و اوقاف هرات در گفتگو با فارس با اشاره به فرارسیدن روز قدس گفت: قدس قبله اول  ناموس مسلمانان است و هرگونه تعرض به خاک قدس و فلسطین تعرض آبروی مسلمانان است.

وی افزود: هرکسی که داعیه دار اهمیت قدس است تلاش دارد تا قدس را از چنگال و تعرض یهودیان اسرائیلی نجات دهد و مبارزین علیه باطل و حمایت از قدس در جهان بنام قاضی و مجاهد کبیر از دیدگاه جغرافیای ثقافت و فرهنگ دینی یاد می‌شوند.

شیرزادی ادامه داد: برخی از داعیه داران عدالت آنهایی که گوش جهانیان را کر ساخته بود، در حال حاضر به هر آنچه که باور داشتند را لگد مال کرده و همدستان خوبی برای اسرائیل و آمریکا شدند و این کار انها توهینی به بیش از 2 میلیارد مسلمان در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: ننگ است برای برخی از سران کشورهای اسلامی که با تشدد و پراکندگی میان مسلمانان سبب شده اند تا حرمت ها شکسته شود و مسلمانیت زیر سوال برود.

وی از زن و مرد مسلمان خواست تا در روز قدس که موضوع ننگ و ناموس مسلمانان است خاموش نباشند و در مقابل ظلم و استبداد بجنگند‌.

شیرزادی گفت: امروز تا چشم باز می‌کنیم شاهد آن هستیم که اسرائیل غاصب در حال غصب جغرافیای مسلمانان است و متاسفانه امت اسلامی به جای تقبیح کردن و ایستادگی در برابر ظلم سکوت کرده و خاموش اند.

وی معامله قرن را ننگین خواند و از احاد مسلمانان خواست تا در این روز باشعار دادن مرگ بر اسرائیل در مقابل خودکامگی اسرائیل و همدستانشان آن بایستند.

رئیس اداره حج و اوقاف هرات گفت: از دست دادن قدس زمینه‌های دیگر را برای قدم گذاشتن کفار به حرمین شریفین و دیگر مراکز اسلامی و مهم مسلمانان فراهم خواهد کرد و برمسلمانان است تا بسیج شوند و ندای ازادی را سر بدهند.

همه ساله جمعه آخر ماه مبارک رمضان که بنام روز قدس یاد می‌شود شهروندان کشورمان برای حمایت از قدس و فلسطینیان دست به راهپیمایی و سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا میزنند و نفرت و انزجار خود را نسبت به اسرائیل و معامله ننگین قرن بیان می‌کنند.

  پربازدید ترین