• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پکن: آمریکا فقط تا مدتی می تواند به فریب کاری ادامه دهد

پکن: آمریکا فقط تا مدتی می تواند به فریب کاری ادامه دهد

وزارت خارجه چین با انتقاد از انتشار اطلاعات نادرست توسط آمریکا علیه این کشور در موضوع ویروس کرونا، تصریح کرد که بالاخره حقایق روشن خواهد شد.

«هوا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) مجدداً به انتقاد از دروغ‌پردازی و نشر اطلاعات غلط توسط ایالات متحده در موضوع شیوع ویروس «کووید19» علیه این کشور پرداخت.

این دیپلمات چینی در صفحه توئیتر خود نوشت: «انتشار مداوم اطلاعات نادرست توسط آمریکا شاید برای مدتی برخی را سردرگم و گمراه کند. اما در پایان، حقایق گویای ماجرا خواهند بود».

وی سپس موارد کمی از دروغ‌هایی که آمریکا درخصوص ویروس کرونا گفته را لیست کرد: «در تاریخ بیست‌وسوم ژانویه و زمانی که ووهان بسته (قرنطینه) شده بود، آمریکا فقط ادعای ثبت 1 مبتلا را داشت. آمریکا در تاریخ سیزدهم مارس و زمانی که 1896 مبتلا داشت، وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد. زمانی که چین صفر شدن مبتلایان با منشأ محلی را در تاریخ نوزدهم مارس اعلام کرد، آمریکا 7087 مبتلا داشت. اکنون آمریکا 1،570،583 مبتلا و 93،533 فوتی دارد. چه کسی باید پاسخگو باشد؟»

مقام‌های آمریکایی از جمله «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده‌اند که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

با این حال، سرویس اطلاعات فدرال آلمان در واکنش به این ادعای آمریکایی‌ها گفت اتهام‌زنی‌های آنها تلاشی برای منحرف کردن توجهات از شکست دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، در مهار کردن شیوع ویروس کرونا  در این کشور است.

چندی پیش نیز وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای طولانی ضمن اشاره به دروغ‌سازی 24گانه آمریکا با محوریت ویروس کرونا علیه این کشور، گفته بود هیچ مدرکی از ساخته دست بشر بودن این ویروس وجود ندارد.

  پربازدید ترین