• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ثبت ریکارد تازه در آمار ابتلای روزانه به کروناویروس در جهان

ثبت ریکارد تازه در آمار ابتلای روزانه به کروناویروس در جهان

با ثبت 106 هزار مورد ابتلا به کووید-19، دیروز چهارشنبه، بالاترین رقم ابتلا به این بیماری در یک روز، در جهان به ثبت رسید.

با ثبت این موارد، شمار مبتلایان در سرتاسر جهان به بیشتر از 5 میلیون نفر رسید.

همچنان شمار قربانیان کروناویروس در جهان به 330 هزار تن رسیده که ایالات متحده امریکا با 95 هزار کشته، بالاترین میزان تلفات در سرتاسر جهان را دارد.

هم‌زمان، کارشناسان هشدار می‌دهند که تعداد واقعی مبتلایان به مراتب بیشتر از آمار رسمی است ، زیرا تعداد نمونه‌گیری پایین در بسیاری از کشورها، داده‌های کمتری ثبت کرده است.

سازمان صحی جهان: راه درازی تا مهار بیماری باقی است
در همین حال رئیس سازمان صحی جهان طی یک نشست خبری هشدار داد که جهان مجبور است تا مهار بیماری کووید-19 راه بسیار طولانی‌ای را بپیماید.

در حال حاضر ایالات متحده امریکا، روسیه و برزیل در وضعیت اوج همه‌گیری روزانه کرونا ویروس در جهان به سر می‌برند.

در قاره آسیا نیز روند ابتلا به این بیماری در هند، سیر صعودی گرفته و طی دستکم یک هفته گذشته، نزدیک به 50 هزارتن به شمار مبتلایان در این کشور افزوده شده است.

ویروس کرونا با نام رسمی کووید-19 که نخستین‌بار در دسامبر 2019 از شهر ووهان چین  آغاز شد در حال حاضر در 213 کشور و منطقه‌ی جهان شیوع یافته است.

تا اکنون 13 کشور جهان مدعی‌اند که از این ویروس در امان بوده‌اند. کوریای شمالی، ترکمنستان، لستو، جزایر سلیمان، وانواتو، سامو، کریباتی، میکرونزی، تونگا، جزایر مارشال، پالائو، تووالو و نائورو، کشورهایی هستند که ادعای موجودیت این ویروس در مناطق خود را تائید نکرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان صحی جهان اما عدم موجودیت این بیماری در کوریای شمالی و ترکمنستان را به شدت رد می‌کنند و این آمار را ناشی از فضای بسته سیاسی در این دو کشور نسبتا پر جمعیت عنوان می‌کنند.

نهادهای معتبر صحی هشدار می‌دهند که ممکن است در روزهای آینده و با سیر صعودی همه‌گیری، ابتلای یک میلیون تن در هر هفته، به‌زودی ثبت آمار جهانی گردد.

  پربازدید ترین