• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نماینده ننگرهار: در مراسم تشیع جنازه شیخ اکرم، نیروهای امنیتی مردم را به گلوله بستند

نماینده ننگرهار: در مراسم تشیع جنازه شیخ اکرم، نیروهای امنیتی مردم را به گلوله بستند

ملک قیس نورآغا ملکزی نماینده ننگرهار مدعی است که هفته گذشته در مراسم تشیع جنازه شیخ اکرم از فرماندهان پولیس محلی کوزکنر ولایت ننگرهار،  پسر و محافظان او از سوی نیروی امنیتی به گلوله بسته شده‌اند.
 
ملک قیس که روز چهارشنبه، در نشست عمومی مجلس نمایندگان حضور یافته بود، گفت که سه‌شنبه هفته گذشته به دنبال حمله انتحاری در این مراسم، نیروهای امنیتی بر مردم آتش گشوده و آنان را به قتل رسانیده است.
 
قیس اضافه کرد که بعد از کشته شدن پسرش، او از ترس نبود امنیت جسدش را در حویلی خود دفن کرده است.
 
این عضو مجلس از نمایندگان خواستار حمایت شد و تاکید کرد که او این قضیه را بررسی و دنبال می‌کند و به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.
 
این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که سه‌شنبه گذشته 23 ثور، در حمله انتحاری در مراسم تشییع جنازه یکی از فرماندهان پولیس محلی کوزکنر، 24 نفر از جمله عبدالله ملک‌زی، عضو شورای ولایتی این ولایت کشته شدند.
 
در این رویداد 56 نفر دیگر از جمله ملک قیس نور آغا ملکزی، از اعضای مجلس نمایندگان زخمی شدند.
 
هرچند گروه طالبان در بیشتر نقاط این ولایت از جمله ولسوالی کوزکنر حضور و فعالیت دارند؛ اما این حمله را محکوم کرده و گفته اند که این حمله کار این گروه نیست.
 
با این وجود امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری که سه روز قبل برای ابراز همدردی به ننگرهار رفته بود، گفته است که حملات هفته گذشته در کابل و ننگرهار از سوی طالبان صورت گرفته ولی مسئولیت را به گروه داعش واگذار شده‌اند.
 
این درحالی است که داعش مسئولیت حمله در ننگرهار را پذیرفته است.

  پربازدید ترین