• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«راهپیمایی مجازی» روز قدس در فلسطین و جهان

«راهپیمایی مجازی» روز قدس در فلسطین و جهان

شیوع کرونا باعث شد حامیان فلسطین، روز قدس امسال را به شکلی متفاوت گرامی بدارند و برای نشان دادن همبستگی خود به شبکه‌های اجتماعی روی بیاورند.

جهان اسلام روز قدس امسال را به دلیل شیوع کرونا با فعالیت‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی گرامی داشتند.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» گزارش داد، به دلیل اهمیت این روز در جهان عربی و اسلامی و جایگاه قدس نزد مسلمانان چندین پایگاه اینترنتی و تریبون برای مشارکت در «راهپیمایی مجازی» اختصاص داده شد.

در ادامه این گزارش آمده «کمپین روز جهانی قدس» تمام آزادگان جهان و وفاداران به قدس و اهالی آن را به مشارکت در «کمپین توییت» برای گرامیداشت این روز فراخواند.

این کمپین از ساعت 17 عصر پنجشنبه (دیروز/ به وقت قدس) با هشتگ‌های #القدس_درب_الشهداء و #FlyTheFlag آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.

کاربران مختلف با دست‌نوشته و تصاویر مختلف در انی کمپین شرکت کرده‌اند.

حماس: امروز باید در جبهه رسانه بجنگیم
در همین زمینه «حازم قاسم» سخنگوی حماس اعلام کرد، این کمپین به دلیل شرایط جهان در سایه شروع کرونا به راه افتاد زیرا همیشه راهپیمایی‌های مردمی در روز قدس برگزار می‌شد که امسال به دلیل کرونا لغو شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، قاسم افزود، روز قدس عینیت‌بخشی به آرمان فلسطین در وجدان امت اسلام است و علیرغم مشغولیت امت به مسایل ملی و داخلی، موضوع فلسطین همیشه در صدر توجهات قرار دارد.

وی ضمن تأکید بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات و تحقق وحدت، افزود، محور مقاومت باید گسترش پیدا کند تا شامل تمام امت اسلام شود زیرا تمام امت از سوی پروژه صهیونیستی هدف گرفته شده و روز قدس تأکیدی بر توانایی امت برای مقابله با این پروژه است.

قاسم ادامه داد، ایده روز قدس «نبوغ اندیشه مقاومت» را نشان می‌دهد و بر گمراهی سیاسی برخی طرف‌ها در منطقه تأکید می‌کند.

سخنگوی حماس تصریح کرد: مشارکت گروه‌های مقاومت در این فعالیت، کار مقاومتی مشترک را تقویت خواهد کرد همانطور که همه ما در میدان با سلاح می‌جنگیدیم امروز در جبهه رسانه می‌جنگیم تا نام قدس، فلسطین و مقاومت را فریاد بزنیم.

  پربازدید ترین