• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دبیرکل جهاد اسلامی: تصمیم «محمود عباس» را جدی می گیریم

دبیرکل جهاد اسلامی: تصمیم «محمود عباس» را جدی می گیریم

 دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در سخنرانی خود به مناسبت روز قدس گفت، اظهارات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان مبنی بر قطع روابط با رژیم صهیونیستی جدی گرفته می‌شود و عباس باید راهی برای اجرای آن پیدا کند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در سخنرانی خود به مناسبت روز قدس اعلام کرد، روز قدس امسال با هجمه آمریکایی-صهیونیستی که هدف آن تسلط بر قدس است، همراه شده است.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، النخاله گفت: امت عربی و اسلامی بدون قدس به بقایای کشورها و ممالکی تبدیل می‌شوند که به اسرائیل خدمت می‌کنند.

 زیاد النخاله در ادامه به «معامله قرن» پرداخت و گفت: این قرارداد، بدترین قرارداد از زمان پیمان بالفور است و کلمه عبوری است که اسرائیل برای ورود به تمام کشورهای عربی از آن استفاده خواهد کرد.

النخاله گفت: ملت فلسطین با کمترین امکانات می‌ایستد و می‌جنگد و قدردان مواضع ایران است. تحریم‌های ایران جز به این دلیل نیست که در کنار مسأله فلسطین ایستاده است.

دبیرکل جهاداسلامی افزود: آنچه ابومازن (محمود عباس) از موضع (خود) درباره (رژیم) اشغالگر گفت، جدی می‌گیریم و باید راهی برای اجرای آن پیدا کند.

وی ادامه داد، سخنان ابومازان همزمان با روز قدس اعلام شده و ملت فلسطین باید تحت شعار «قدس، پایتخت فلسطین» متحد شود.

النخاله گفت، از تشکیلات خودگردان انتظار می‎رود که گامی بزرگ به سمت وحدت داخلی بردارد.

وی افزود: از ابومازن می‌خواهیم که با عینکی متفاوت و به دور از حساسیت‌های حزبی به نوار غزه بنگرد.

النخاله تأکید کرد، روز قدس باید روز وحدت ملی در مقابل معامله قرن باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های جدید از کرانه باختری اعلام کرد، روابط با این رژیم و آمریکا را قطع می‌کند.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان هفته جاری این تصمیم را به وزارتخانه‌های تحت امر ابلاغ کرد.

  پربازدید ترین