• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تیر خلاص ترامپ به دمکراسی در آمریکا

 تیر خلاص ترامپ به دمکراسی در آمریکا

در حالی که دامنه تظاهرات در مینیاپولس آمریکا و در اعتراض به کشته شدن یک سیاهپوست توسط پلیس امریکا کاملا جدی و فراگیر شده است ترامپ دستور اتش علیه معترضان صادر کرد.

- ترامپ در این ماجرا بدون توجه به ریشه اصلی اعتراضات یعنی رفتارنژادپرستانه حکومتش با اقلیتها و بویژه رنگین پوستان میکوشد تا ضمن منحرف کردن ماجرا آن را در سطح گونهای حرکت هنجارشکنانه، غیر قانونی و بالاخره معطوف به غارت و تخریب اموال عمومی تنزل دهد به همین خاطر در دستور آتش به سمت معترضین آن را در قالب تصفیه غارتگران معرفی میکند. ترامپ با این اقدام تلاش میکند رفتار ضد بشری خود را رفتاری منطبق با دمکراسی معرفی کند.
- اگر چه اساسا ترامپ دل خوشی از رسانه ها نداشته و ندارد و این مساله را بارها در مواجهه با رسانه ها نشان داده است اما دستگیری تیم خبررسان سی.ان.ان در هنگام پخش زنده تظاهرات و خشونت های پلیس علیه مردم نشان داد در نگاه ترامپ رسانه ها فقط زمانی که در خدمت حکومت باشند بخشی از دمکراسی محسوب میشوند. در واقع رسانه ها بخش تزئینی دمکراسی آمریکایی در مدیریت ترامپ هستند.
- احیانا مردن آمریکا و البته جهانیان این روزها با این سوال جدی مواجهند که ترامپی که همواره و به هنگام ناآرامیها، خود و دولتش را حامی معترضین در دیگر کشورها معرفی میکرد چرا حالا که نوبت به کشورش رسیده است در کنار ارتش امریکا ودرمقابل مردم معترض جبهه گیری کرده است؟ و دستور آتش علیه آنان صادر کرده است.
- اینکه ترامپ گوش شنوایی نسبت به توصیه امروز سازمان ملل در خصوص پایان دادن به قتل سیاهپوستان این کشور داشته باشد دور از ذهن است اما اینکه چنین رفتارهای خشونتآمیزی تهدیدی جدی برای سبد انتخاباتی او در چند ماه آینده باشد به هیچ وجه دور از انتظار نیست. ترامپ این بارنه تنهارسما برروی دمکراسی اتش گشوده است بلکه دستور تیرخلاص داده است.

  پربازدید ترین