• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صرافان هرات پس از آدم ربایی دو صراف دست به اعتصاب کاری زده اند

صرافان هرات پس از آدم ربایی دو صراف دست به اعتصاب کاری زده اند

پس از ربوده‌شدن دو صراف در هرات و افزایش آدم‌ربایی‌ها در این ولایت، اتحادیۀ صرافان هرات دست به اعتصاب کاری زده‌ است و در پی این اعتصاب، بازار صرافان هرات، تعطیل شد.

بنا به گفته بهاالدین رحیمی، رئیس اتحادیه صرافان هرات، «احمد سخاوت» و «محمد رضا» دو عضو  این اتحادیه در 48 ساعت گذشته از سوی آدم‌ربایان از نزدیکی خانه‌های‌شان ربوده شده‌اند. به گفته او تاکنون از سرنوشت این دو صراف خبری نیست.

 رحیمی می‌گوید که اتحادیۀ صرافان هرات به رسم اعتراض بازار صرافی این ولایت را بسته اند و تا روشن شدن سرنوشت دو عضو این اتحادیه آنان به اعتصاب کاری‌شان ادامه خواهند داد.

رئیس اتحادیه صرافان از افزایش بدامنی و آدم‌ربایی در این ولایت نگران است و می‌گوید که اگر حکومت مرکزی به این مهم توجه نکند، آدم‎‌ربایان وضعیت این شهر را آشفته‌تر از چیزی که جریان دارد، می‌کنند.

شماری از باشنده‌گان و کنش‌گران مدنی هرات نیز از افزایش دزدی‌های مسلحانه و آدم‌ربایی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند و نهادهای امنیتی را به پروایی متهم می‌کنند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید که تاکنون شکایتی مبنی بر اختطاف دو عضو این اتحادیه به آنان نرسیده است. او می‌گوید که با وجود نرسیدن شکایت، پولیس این موضع را پی‌گیری می‌کند.

  پربازدید ترین