• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قتل یک زن جوان به دلیل ازدواج با «دوست پسرش» در هرات

ریاست امور زنان ولایت هرات می‌گوید که یک زن جوان به دلیل ازدواج با دوست پسراش، “به ضرب گلوله” توسط برادر اش به قتل رسیده است.

انیسه سروری، رئیس امور زنان ولایت هرات می گوید که این رویداد روز (پنجشنبه 8 جوزا) در روستای غنجان ولسوالی غوریان این ولایت رخ داده است.

به گفته خانم سروری، اعضای خانواده این دختر متهم به قتل بوده و همه فراری هستند.

وی افزود، این زن جوان سه سال پیش بر خلاف میل خودش با پسر کاکایش نامزد شده بود و بعد از مدتی با این وصلت مخالفت ورزید و سپس با “دوست پسرش” به شهر هرات فرار می کند.

رییس امور زنان ولایت هرات افزود: “این زن جوان برای نجات یافتن از خانواده اش یک “گوسفند را آتش می‌زند” تا به خانواده نشان دهد که او خود را آتش زده و مرده است.”

خانم سروری بیان کرد که این زوج فراری جوان بعد از مدتی به غوریان برمی‌گردند و در آنجا هر دو به اتهام “فرار از منزل و فعل نامشروع” توسط پلیس بازداشت شده و به پنج سال حبس تنفیذی محکوم می شوند.

خانم سروری همچنان بیان کرد که این دختر جوان مدتی توسط دولت در خانه امن نگهداری شد و بعد از آزاد شدن دوست پسرش از زندان، آنها با هم ازدواج کردند.

وی گفت که در این اواخر خانواده دختر به او گفته بود او را بخشیده و می‌خواهند او را ببینند و وقتی این دختر از شهر هرات به خانه پدرش به ولسوالی غوریان می‌رود و در آنجا توسط اعضای خانواده‌اش به قتل می‌رسد.

  پربازدید ترین