• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پسر ملا عمر به عنوان رهبر موقت گروه طالبان منصوب شده است

پسر ملا عمر به عنوان رهبر موقت گروه طالبان منصوب شده است

به دنبال اختلافات میان اعضای گروه طالبان و بعد از آن‌که شماری از رهبران ارشد این گروه به ویروس کرونا مبتلا شدند، ملایعقوب، فرزند ملاعمر بنیانگذار گروه طالبان، به عنوان فرمانده موقت این گروه منصوب شد.

وبسایت هانس ایندیا نوشته است که رحمت‌الله نبیل در اکانت رسمی تویتتر خود نوشته "ملا یعقوب فرزند ملا عمر به رهبری گروه طالبان دست یافته و هم اکنون رهبری آن را بر عهده دارد. رهبری طالبان به دلیل اختلافات نوظهور در وضعیت بی‌ثباتی قرار دارد. چند تن از رهبران این گروه آلوده به ویروس کرونا هستند. برخی از اعضای دفتر سیاسی در دوحه حذف شدند و به پاکستان بازگردانده می‌شوند."
 
بحران تصمیم‌گیری در زمان بحرانی در افغانستان به وقوع می‌پیوندد، زیرا ایالات متحده مطابق توافق دوجانبه که در ماه فبروری با طالبان انجام شد، نیروهای خود را به خانه فرا می‌خواند.
 
هرگونه عدم سازش در رهبری و مقامات بلندپایه طالبان می‌تواند بر مرحله بعدی روند به اصطلاح صلح تأثیر بگذارد، که شامل مذاکرات مستقیم بین‌الافغانی است.
 
نبیل در ادامه گفت "آی.اس.آی می‌خواهد با پشتوانه و تقویت نقش شبکه حقانی، دوباره کنترول خود را بر این گروه تأکید کند. طبق منابع معتبر، در دفتر سیاسی طالبان تغییراتی ایجاد خواهد شد."
 
بیماری ملاهبت‌الله آخندزاده و حقانی به طور غیرمستقیم در را برای ملایعقوب باز می‌کند تا جاه‌طلبی‌های خود را برای به دست گرفتن کنترل کامل طالبان انجام دهد.

  پربازدید ترین