• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ارگ: کار روی تشکیل کابینه جدید جریان دارد

ارگ: کار روی تشکیل کابینه جدید جریان دارد

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که معرفی هرچه زودتر نامزدوزیران برای تشکیل کابینه از اولویت‌های اصلی حکومت است و کار روی آن جریان دارد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، روز دوشنبه، دوازدهم جوزا گفت: «در این قسمت یک مقدار پیش‌رفت هم هست. یک بخش عمده کار حکومت و رهبری سیاسی حکومت افغانستان این است هرچه زودتر نامزدوزیران معرفی شوند و از پارلمان افغانستان رای اعتماد بگیرند.»

از امضای توافق‌نامه سیاسی بین محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله که براساس آن قرار است اعضای کابینه به صورت مساویانه از سوی هر دو معرفی شوند، بیش از 10 روز گذشته است. این توافق‌نامه سیاسی که به جنجال‌های انتخاباتی پایان داد، در 28 ماه ثور امسال امضا شد.

اما از تحلیف جداگانه محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله که در نوزدهم ماه حوت صورت گرفت، حدود سه ماه می‌گذرد.

در این مدت، نامزدوزیران خارجه، مالیه، صحت عامه، اطلاعات و فرهنگ، وزارت دولت در امور پارلمانی، وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث و والیان برخی از ولایت‌ها تعیین شده‌اند.

محمدحنیف اتمر به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه، عبدالهادی ارغندیوال به عنوان سرپرست وزارت مالیه، محمدجواد عثمانی به عنوان سرپرست وزارت صحت عامه، ضیاالحق امرخیل به عنوان وزیر دولت در امور پارلمانی و غلام‌ بهاوالدین جیلانی به عنوان وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوداث براساس فرمان ریاست جمهوری گماشته شده‌اند.

  پربازدید ترین