• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان مرگ رهبر خود را تکذیب کرد

طالبان مرگ رهبر خود را تکذیب کرد

بعد از آنکه صبح امروز منابع خبری گزارش داده بودند رهبر طالبان به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته است، سخنگوی این گروه این اخبار را شایعه خواند و آنها را تکذیب کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز گزارش ها درباره مرگ «ملا هیبت الله آخندزاده» را تکذیب و تأکید کرد که "مسئولان ما همه در سلامت کامل به سر می‌برند و مشغول انجام کارهای عادی خود هستند".

ساعاتی پیش رسانه‌ها به نقل از نشریه «فارن پالیسی» امریکا اعلام کرده بودند که رهبر طالبان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده است.

منابع خبری کشور نوشتند که سه تن از سران طالبان در شهر کویته پاکستان، به شرط اینکه نامشان فاش نشود، به مجله فارن پالیسی گفته اند که ملا هبت الله آخندزاده رهبر طالبان بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان وابسته به دستگاه اطلاعات و امنیت پاکستان (آی‌اس‌آی) در کویته این کشور جان باخته است.

حتی برخی منابع خبری و صفحات  فعال در شبکه های اجتماعی کشور نیز امروز به نقل از افراد مهمی در گروه طالبان، این گزارش را منتشر می کردند، در حالی که طالبان هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداده بود، با این وجود سرانجام این گروه امروز از طریق سخنگوی خود این اخبار را شایعه ای بیش ندانست.

حتی «رحمت الله نبیل» ریئس سابق اداره امنیت ملی کشورمان دو روز پیش اعلام کرده بود: رهبران بلند پایه طالبان از جمله ملاهبت الله و سراج الدین حقانی به بیماری کرونا مبتلا شدند و اکنون رهبری این گروه را ملایعقوب پسر ملامحمدعمر رهبر سابق طالبان برعهده دارد.

البته طالبان حتی پیشتر ابتلای رهبران خود به این بیماری را نیز رد کرده بود.

  پربازدید ترین