• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رسوایی جدید ترامپ

 رسوایی جدید ترامپ

بار دیگر اطلاعات استخباراتی آمریکا ادعاهای دونالد ترامپ در خصوص دست داشتن گروه های چپ گرا در تحریک اغتشاشات در شهرهای آمریکایی را تکذیب کردند؛ اطلاعات استخباراتی تاکید کردند که هیچ مدرکی دال بر دست داشتن افراطگرایانی سازمان یافته در این اعتراضات وجود ندارد.

قابل توجه آن است که خبرگزاری رویترز که به بخشی از این ارزیابی استخباراتی دست یافته است، تاکید کرد که این اطلاعات نه تنها هیچ مدرکی دال بر دست داشتن افراطگرایان ارائه نمی دهد بلکه به نکته بسیار حساس و خطرناکی اشاره میکند و آن این است که هواداران ایده برتری سفید پوستان در اینترنت در حال فتنه انگیزی میان معترضان و پلیس هستند و آنها را به انجام خشونتها میان دو طرف تشویق می کنند. این مساله نشان داد که ممکن است گروههای نژادپرست هوادار ترامپ در پس پرده عملیات غارت و خشونت میان معترضان و پلیس با هدف بهم زدن اوضاع به نفع ترامپ باشند تا او را یک منجی جلوه دهند تا شانس پیروزی او در انتخابات را افزایش دهند.

پیش از اعلام این ارزیابی اطلاعاتی، ترامپ تهدید کرده بود که جنبش فعالان چپگرای مخالف با فاشیستی را یک سازمان تروریستی معرفی کند تا بدین گونه از مسئولیت خود در قبال اتفاقات شانه خالی کند و بر اقدمات نژادپرستان هواداراش در برانگیختن آتش اختلافات و اغتشاشات در کشور سرپوش بگذارد.

این نخستین بار نیست که دستگاه های اطلاعاتی امریکا ادعاهای ترامپ را تکذیب می کنند. تاکنون گزارشهای متعددی از سوی آژانس اطلاعات مرکزی مطرح شد که با ادعاهای ترامپ تناقض دارد. از جمله اینکه ترامپ پیش از این نقش بن سلمان ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقچی را انکار می کرد در حالی که گزارش سازمان اطلاعات مرکزی اسناد و مدارکی دال بر دردست داشتن مستقیم بن سلمان در این جنایت ارائه داد.

گزارشهای آژانس اطلاعات مرکزی همچنین برخلاف ادعاهای ترامپ و وزیرخارجه اش مایک پومپئو، مساله نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین را رد کرد.

گزارشهای دیگر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا تاکید کردند که از آغاز ژانویه ترامپ را از شیوع ویروس کرونا و خطرات آن برحذر کرده بودند در حالی که ترامپ همچنان تاکید می کند که فقط مدتی پیش، از خطرات ویروس کرونا مطلع شده است!

  پربازدید ترین