• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

همه آمار ها در مورد ترکیب قومی در افغانستان و از جمله در مورد هزاره ها جعلی و خیالی است !

در مورد جعلی و خیالی بودن فیصدی قومی هزاره ها که از جانب وزارت خارجه آمریکا اعلام گردیده است همین کفایت میکند که گفته شود در تاریخ افغانستان سرشماری دقیق و علمی صورت نگرفته است و حتی هیچ سرشماری جعلی و خیالی با یکدیگر نزدیک نیستند.

در زمان ترکی هزاره ها را چهارده فیصد ، پشتون ها و تاجیک ها را هرکدام سی و هشت فیصد اعلام کردند ، آکادمی علوم و یا ( پشتو تولنه ) پشتون ها را شصت و دو فیصد، تاجیک ها را دوازده فیصد و هزاره ها را 9 فیصد میداند.

در بعضی آمار ها که با پشتیبانی ارگی ها به خورد مردم داده شده است پشتون ها را چهل و دو فیصد ، تاجیک ها را 29 فیصد و هزاره ها را دوازده فیصد قلم داد میکنند .
مجاهدین پشاور نشین و یونی ها و طاقتی ها هزاره ها را یک و نیم تا دو در صد میدانند.

یوناما ( دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد ) در کابل هزاره ها را نوزده فیصد تخمین زده است و بالاخره دانشگاه کلمبیا در آمریکا هزاره ها را بیست و چهار فیصد می پندارد .
حقیقت این است که اصلا آمار و ارقام در مورد هیچ یکی از اقوام افغانستان وجود ندارد و همه آمار و ارقام از دیدگاه سیاسی به صورت جعلی و خیالی برای سو استفاده و تنزیل قومی به کار برده می شود.

نقطه قابل دقت این است که هزاره ها همیشه طرفدار نفوس شماری دقیق ، علمی و خانه به خانه است تا ترکیب اقوام از خیال‌پردازی و جعلی نجات پیدا کند اما طرفداران جعل و تقلب از نفوس شماری دقیق و علمی ترس دارند و نمی خواهند حقیقت در مورد ترکیب قومی افشا شود.

  پربازدید ترین