• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قالیباف ضمن درخواست برای شناسایی خانواد شهید افغانستانی گفت: پیوند دو ملت ایران و افغانستان هرگز دچار خدشه نخواهد شد

قالیباف ضمن درخواست برای شناسایی خانواد شهید افغانستانی گفت: پیوند دو ملت ایران و افغانستان هرگز دچار خدشه نخواهد شد

رییس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان این‌که ایران و افغانستان سال‌هاست در راه آرمانی مشترک خون می‌دهند، گفت: جوانان مبارز ایرانی و افغانستانی از دفاع مقدس تا امروز سر بر زانوی یکدیگر اشهد شهادت خوانده‌اند و پیوند دو ملت هرگز دچار خدشه نخواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با انتشار پیامی در اینستاگرام، ضمن درخواست برای شناسایی خانوادۀ شهید سرافراز افغانستانی لشکر 5 نصر خراسان، نوشت: جوانان مبارز ایرانی و افغانستانی از دفاع مقدس تا امروز سر بر زانوی یکدیگر اشهد شهادت خوانده‌اند و پیوند دو ملت هرگز دچار خدشه نخواهد شد.

«محمدباقر قالیباف» در این پیام که یکشنبه شب در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرده،‌ نوشته است: «در تمامی سال‌های دفاع مقدس، برادران شریف، نجیب، مؤمن و انقلابی افغانستانی، داوطلبانه در کنار ما بودند. در سال‌های بعد نیز جوانان افغانستانی نشان دادند که در خط مقدم دفاع از حرم و مقابله با استکبار، سینه سپر می‌کنند. مستکبران و همۀ آنانی که خود را به آمریکا و دوستانش فروخته‌اند، مطمئن باشند که نه هرگز افغانستان تن به مذلت دوستی با مستکبران خواهد داد و نه پیوند این دو ملت با یکدیگر دچار خدشه خواهد شد؛ ما سالهاست در راه آرمانی مشترک، خون می‌دهیم. جوان مبارز ایرانی و افغانستانی روزی در فکه و شلمچه و روزی در حلب و خانطومان سر بر زانوی همدیگر اشهد شهادت خوانده‌اند؛ ما و ترک رسم برادری؟ به خواب ببینید.

در ادامه پیام اینستاگرامی رییس مجلس ایران آمده است: «چند روزی است پیکر پاک شهید افغانستانی عزیزی با نام «نسیم افغانی» فرزند میرزا محمد از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک در فکه تفحص شده است. تا کنون تلاش‌ها برای یافتن خانوادۀ مکرم و معزز این شهید سرافراز نتیجه‌بخش نبوده است. اگر کسی نشانی از آن عزیزان در ایران یا افغانستان دارد اطلاعات آن را در اختیار کمیته جست وجوی مفقودان قرار دهد.»

«برای شادی روح و علو درجات تمامی شهدای غیور افغانستانی دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم افغانستانی حمد و صلواتی قرائت کنیم.»

  پربازدید ترین