• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گفت و گو با آقای عبداللهی دانشجوی ماستری دانشگاه تهران

آقای علی حسین عبداللهی نخستین دانشجوی افغان است که موفق به کسب مدال در المپیاد علمی دانشجویی ایران  شده است و دارای رتبه های تک رقمی در کانکور سراسری و هم اکنون نیز در رشته بایو تکنولوژِی کشاورزی مشغول تحصیل می باشد.

ایشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری افغان ایرکا عنوان نمودند؛
کسب افتخار برای افغانستان آرزوی هر دانشجوی افغان است و من بسیار خرسندم که قدم کوچکی در این راه برداشته ام. همه ی ما امیدوارم که پس از اتمام تحصیلات تکمیلی به میهن بازگشته و در راه آبادانی و خدمت به کشور و مردم تلاش کنیم، منتهی باید مسئولان ذیربط زمینه بازگشت نخبگان به کشور را فراهم آورند.
و در ادامه گفتگو به چگونگی برگزاری المپیاد اشاره کردند.
 
المپیاد علمی دانشجویی جمهوری ایران به صورت دو مرحله ای برگزار می گردد، که در مرحله اول دانشجویان برتر دانشگاه ها در مناطق چندگانه با هم رقابت می کنند. در مرحله بعد راه یافتگان به مرحله نهایی همراه با دانشجویان برتر کنکور کارشناسی ارشد در طی دو روز با هم رقابت نموده و پس از آن برگزیدگان توسط سازمان سنجش آموزش کشور جمهوری اسلامی ایران معرفی و از رتبه های اول تا سوم با اهدای لوح تقدیر و مدال تقدیر به عمل می آید.

همچنین در رابطه با حمایت از دانشجویان نخبه مهاجر ایشان به نداشتن برنامه جامع حمایتی وزارت تحصیلات عالی اشاره نمودند که عدم وجود چنین برنامه ای موجب سردرگمی در دوران تحصیل و چه بسا ترک تحصیل و یا ضایع شدن فرصت ها و ظرفیت های بالقوه تحصیلگردان نخبه می شود.

  پربازدید ترین