• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا اتباع خارجی از مصوبه سرمایه گذاری 250 هزار دالری ایران استقبال نکردند؟

چرا اتباع خارجی از مصوبه سرمایه گذاری 250 هزار دالری ایران استقبال نکردند؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت داخله ایران در مورد عدم استقبال اتباع خارجی ساکن ایران از مصوبه سرمایه‌گذاری 250 هزار دالری توضیحاتی داد.

به گزارش رسانه‌های ایرانی، بابک دین پرست در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در باره شیوه‌نامه اجرایی اقامت اتباع خارجی در ایران اظهار داشت: مصوبه هیات دولت این بود که هر تبعه خارجی که در جمهوری اسلامی ایران 250 هزار دالر یا معادل آن به انواع دیگر سرمایه‌گذاری اختصاص دهد یا سپرده گذاری کند و وزارت امور اقتصادی و دارایی آن را تایید نماید، از سوی وزارت داخله این کشور اقامت پنج ساله دریافت کند.
 
وی افزود: بعد از ابلاغ این مصوبه، هیچ یک از اتباع خارجی مراجعه‌ای نداشتند و بررسی این موضوع نشان داد که یک سری الزامات باید برای این مهم اجرایی شود.
 
دین پرست ادامه داد: به همین منظور شیوه‌نامه‌ای برای اجرای این مصوبه تدوین و همه ضرورت‌ها و الزاماتی که در این فرآیند وجود داشت، احصا شد و با دستور وزیر داخله تکمیل و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ گردید.
 
وی گفت: در خصوص این شیوه‌نامه نیز نامه‌ای به رئیس جمهوری تقدیم و اعلام شد که همه این اقدامات صورت گرفته اما به نظر می‌رسد مشوقی برای این مهم در نظر گرفته نشده و کسی مراجعه نمی‌کند.
 
معاون وزیر داخله ایران افزود: پیرو این نامه، معاون اول رئیس جمهوری نشستی با وزیران اقتصاد، امور خارجه و وزیر داخله به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله بانک مرکزی برگزار کرد و یک سری اصلاحاتی در مصوبه هیات دولت در این خصوص انجام گرفت.
 
وی ادامه داد: بعد از آن یک ماه به وزارت داخله مهلت داده شد که نظرات دستگاه‌های اجرایی ذیربط پیرامون اصلاحات مصوبه دولت برای اقامت اتباع خارجی گرفته شود که تاکنون نظرات چندین دستگاه گرفته شده و باقی در حال انجام است.
 
دین پرست گفت: هیچ محدودیتی برای اتباع خارجی که شرایط شیوه نامه اقامت را پذیرفته و متقاضی این بخش باشند وجود ندارد و این شیوه نامه نیز در سایت‌های مربوطه بارگذاری و به وزرا و والیان ابلاغ شده است و به دنبال افزودن مشوق‌های بیشتر در این زمینه هستیم.

  پربازدید ترین