• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فرمانده مرزبانی ایران: مرگ اتباع افغانستان ربطی به مرزبانی ایران نداشت

فرمانده مرزبانی ایران: مرگ  اتباع افغانستان ربطی به مرزبانی ایران نداشت

فرمانده مرزبانی ناجا در ایران گفت: در دو سه روز گذشته بر اساس اسناد، دوستان افغانستان متوجه شدند که این اتفاق اصلاً در حوزه ما نبوده است.

سردار احمدعلی گودرزی در گفت‌وگو با تسنیم در جلفا، با اشاره به آخرین اطلاعات از موضوع مرزبانان ایرانی و اتباع افغانستانی اظهار داشت: ما با برادران دوست و همسایه عزیز افغانستان، عقبه مشترک تاریخی عمیقی داریم و همواره دوستانه در کنار هم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مطلبی را که ادعا شده بود همکاران ما تعداد معدودی در حد سه چهار نفر از اتباع افغانستان را کشته‌اند و عکس‌ها و فیلم‌هایی را ارائه کرده بودند، اساساً با اسناد و مدارک نپذیرفتیم، افزود: اسناد هم به وزارت امور خارجه افغانستان و هم به مرزبانی افغانستان ارسال شد و اثبات کردیم که هیچ ایراد و اشکالی در کار مرزبانان ما رخ نداده و افغانستان هم پذیرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا در ایران با اشاره به اینکه در دو سه روز گذشته بر اساس اسناد، دوستان افغانستان متوجه شدند که این اتفاق اصلاً در حوزه ما نبوده است، گفت: اگر احیاناً قاچاقچیان انسان بخواهند از مرز ایران به صورت غیرقانونی تعدادی را رد کنند، تلفاتی به آنها وارد شود، مسئولیتش با خودشان و قاچاقچیان انسان است.

وی خاطر نشان کرد: تحت هیچ شرایطی این موضوع و اتهام را نمی‌پذیریم و قبول نداریم و شرعاً و قانونا هم بر اساس اسناد، اعلام کردیم که این اتفاق ادعا شده در حوزه مرزبانان ما اتفاق نیافتاده است.

  پربازدید ترین