• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احمد ولی افغان به شمال و زردادی به بامیان می روند!

احمد ولی افغان: می خواهد وارد شمالی شود!
زردادی : وارد بامیان می شویم!
گریفین سیاست مدار انگلیس به غلامش عبدالرحمان نامه نوشت که بیا سلطنت را به شما تحویل دهیم! غلام در جواب ارباب نوشت که جناب بما بگویید که کدام دشمن شمارا اول ازبین ببریم؟ از محتوای کتاب (تاج تواریخ) منسوب به عبدالرحمان.

احمد ولی افغان بعنوان یک جوان پشتون می گوید می خواد وارد شمالی شود! یعنی می خواهد تاریخ نادر خان را به یاد برادران تاجیک ما بیاورد که نادر خان جهت نابودی مردم شمالی از رهبران هزاره درخواست نموده که شمالی را نابود کنند ولی رهبران هزاره در جواب گفتند که هیچ گاه در مقابل برادران خود جنگ نمی کنیم! و نادر ناچار شد سپاهی از جنوب و لشکر از هندو ها هم که در این سپاه بودند درخواست وبه شمالی حمله کردند زنان جوان را اسیر و مردان جوان و پیر را کشتند و درختان را اتش زدند! احمد ولی افغان دارد تاریخ را بیاد تاجیک ها می اورد! و زردادی هم می خواهد نقش سردار عبدالقدوس را بازی کند!

باید به این ادمهای وحشی فهماند گرچند که شما در طول تاریخ شانس غلامی داشته اید که حتی امروز ترامپ هم به خون خواری و غلامی تان اشاره کرده است! ولی باید فهمید که اگر ادم نشوید شمشیر تان با نیزه جواب داده خواهد شد! و می شود بعضی نمونه های کلان را یاد اور شد که فعلا صلاح نیست بیان شود!

آنچه که مهم است این است که بیایید کمی ادم شوید واز منطق ادمی صحبت کنید نه قتل و غارت و کشتار؟! و زردادی ها بداند اگر امتیاز اول کمک های جهانی شمارا در جای رسانده نتوانست که اکنون جای پای در افغانستان ندارید بدانید که در حال حاضر بعنوان یک منهم به جنایت ونیروی از هم پاشیده هیچ غلطی هم نمی توانید! بهتر است در غار های خود ارام خفته تا بمیرید! آگاهان پشتون باید جلوی چنین ادبیات خون ریز را بگیرند که به صلاح هیچ کسی نیست باید جلوی تنش ها گرفته شود و مشکلات مسیر قانونی خود را طی نماید.

کوچی ها که 200 هزار نمره زمین در کابل برای سکومت از طرف دولت داده شده است و در انجا مستقر شده اند قناعت داشته و دنبال تشنج و درگیری و لشکر کشی به حریم دیگران نباشند و دولت جهت پایان بخشی به چنین معضله اقدام جدی نمایند!
به امید که زور گویی عمرش پایان یابد و حسی ادمی و انسانی جلو دار امور گردد!

اقبال صادقی

  پربازدید ترین