• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روسیه: مسکو فقط به دولت افغانستان سلاح می فروشد، نه طالبان

روسیه: مسکو فقط به دولت افغانستان سلاح می فروشد، نه طالبان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد اتهام‌زنی وزیر خارجه آمریکا، تأکید کرد روسیه فقط به دولت قانونی افغانستان و نه نمایندگان جنبش طالبان، سلاح می‌دهد و ادعای “پامپئو” درباره گفت‌وگو با مقامات روس در این باره صحت ندارد.

 تسنیم به نقل  از خبرگزاری «نووستی» نوشت، “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، برخلاف ادعای مقامات آمریکایی، تحویل تسلیحات نظامی از روسیه به افغانستان، فقط به دولت مشروع این کشور و نه به نمایندگان جنبش طالبان (که فعالیت آن در فدراسیون روسیه ممنوع است) است.

زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «روسیه فقط به دولت قانونی افغانستان که برای همه کاملاً شناخته شده است، سلاح می فروشد. در این راستا، جای مناسبی است، اطلاعاتی که فعالانه در افغانستان در حال گردش است، مبنی بر حمایت نیروهای ویژه آمریکایی از تروریست‌های گروه داعش به وسیه بالگردهای بدون علائم شناسایی را یادآور شویم که خود ما نیز یک سال و نیم یا دو سال قبل در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره آن صحبت کرده بودیم.»

این دیپلمات، علاوه بر این، یادآور شد که مایکل پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسات حضوری با همتایان روس، هرگز چنین موضوعی را مطرح نکرده است.

پامپئو روز گذشته گفت که روسیه در افغانستان علیه منافع ایالات متحده عمل کرده و گویا ده‌ها سال است به این کشور ارسال می‌کند که این مسئله جان نظامیان آمریکایی را در معرض تهدید قرار داده است. وی مدعی شد که بارها شخصاً این موضوع را در تماس با طرف روس مطرح کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مقامات مسکو در نظر دارند تا به رفع اختلافات داخلی در ونزوئلا کمک کرده و از برقراری گفت‌وگوهای ملی بین نیروهای سیاسی این کشور در آینده حمایت خواهند کرد.

زاخاروا گفت: «ما بهترین آرزوها را برای دولت و مردم ونزوئلا داریم و به دوستان ونزوئلایی خود کمک خواهیم کرد تا از جمله برای رفع اختلافات داخلی در این کشور ونزوئلا از طریق گفتگوی فراگیر بین همه نیروهای سیاسی، ​​بر اساس اصول قوانین ملی خود و بدون دخالت مخرب خارجی تلاش کنند.»

به گفته وی، ونزوئلا شریک راهبردی روسیه در منطقه آمریکای لاتین است و “روابط دوستانه دیرینه و تفاهم متقابل” دو کشور را به یکدیگر پیوند داده و همکاری‌های نزدیک بین مسکو و کاراکاس در سازمان‌های بین المللی برقرار بوده و پروژه‌های مشترک دوجانبه نیز با موفقیت در حال اجرا هستند.

  پربازدید ترین