• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمداشرف غنی کمیسیونی را برای برگزاری مراسم خاک سپاری محمدیوسف غضنفر توظیف کرد

محمداشرف غنی کمیسیونی را برای برگزاری مراسم خاک سپاری محمدیوسف غضنفر توظیف کرد

محمداشرف غنی، رییس جمهور، طی فرمانی، یک کمیسیون را برای برگزاری «مراسم جنازه، تدفین و فاتحه‌خوانی» محمدیوسف غضنفر، نماینده فوق‌العاده رییس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر توظیف کرده است. یوسف غضنفر شب گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

این کمیسیون به ریاست محمدشاکر کارگر، رییس عمومی دفتر مقام ریاست جمهوری و عضویت نماینده‌گانی از وزارت‌های دفاع ملی، امور داخله، ارشاد، حج و اوقاف، اطلاعات و فرهنگ و هم‌چنان دفتر شورای امنیت ملی، ریاست عمومی امنیت ملی، ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی و ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری، تشکیل شده است.

در این کمیسیون اما وزارت صحت عامه عضویت ندارد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، در توییتی گفته است که طبق حکم رییس جمهور غنی، این کمیسیون موظف است تا تدابیر همه‌جانبه را برای برگزاری مراسم خاص دولتی برای خاک‌سپاری و فاتحه‌خوانی محمدیوسف غضنفر در مرکز و ولایت‌ها روی دست بگیرد.

محمدیوسف غضنفر از متحدان رییس جمهور غنی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود. محمداشرف غنی او را در نخستین فرمان پس از اجرای تحلیف، به عنوان نماینده فوق‌العاده خود در امور توسعه اقتصادی، تجارتی، و کاهش فقر گماشته بود.

  پربازدید ترین