• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فهرست نامزدوزیران سپیدار به زودی معرفی می شوند

فهرست نامزدوزیران سپیدار به زودی معرفی می شوند

یکی از نزدیکان تیم داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه می گوید که قرار است به زودی فهرست نامزدوزیران پیشنهادی سپیدار به ارگ ریاست جمهوری سپرده شود.

فضل احمد معنوی یکی از نزدیکان عبدالله به رسانه ها گفته است که در معرفی فهرستِ نامزد وزیران پیشنهادی مشکلِ جدی وجود ندارد.
 
او گفته است که "لیست تکمیل است، قرار بود که یکی دو روز پیش شریک ساخته شود، اما بنابر مصروفیت طرفین چنین نشد. احتمالاً امروز و یا فردا (چهارشنبه) فهرست تسلیم داده شود."
 
این در حالیست که صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری روز گذشته گفته بود که تاکنون فهرست نامزدوزیران مورد نظر سپیدار به ریاست ‌جمهوری نرسیده است؛ از همین‌رو، معرفی عضوهای کابینه به ‌تاخیر افتاده‌است.
 
سخنگوی ریاست جمهوری گفته بود که احتمال دارد این فهرست تا دو هفته‌ دیگر پیش از رخصتی تابستانی، مجلس و یا هم بیشتر از آن تکمیل شود.
 
در همین حال نمایندگان مجلس روز گذشته نیز در جلسه شان گفتند که حکومت قبل از رفتن پارلمان به تعطیلات تابستانی، نامزد وزرای جدید را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.
 
خان محمد وردک نماینده میدان‌وردک در نشست روز گذشته گفت که هرچند نمایندگان بارها خواستار معرفی نامزد وزرای جدید شده‌اند؛ اما این خواست آنان با وعده و نویدهای از جانب حکومت نادیده گرفته شده است.
 
او اضافه کرد که در شرایط کنونی که افغانستان از نظر اقتصادی و سیاسی با بحران جدی مواجه شده است، ما نیازمند به کابینه‌ی اولویت شناس و پاسخ‌گو به خانه‌ی ملت می‌باشیم.
 
وردک انتقاد کرد که نزدیک به 6 ماه از آغاز عمر حکومت جدید می‌گذرد؛ اما تاکنون حتی یک نامزد وزیر برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی نشده است.

  پربازدید ترین