• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترور سردار سلیمانی را نه فراموش می کنیم، نه می بخشیم

ترور سردار سلیمانی را نه فراموش می کنیم، نه می بخشیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد که ایران ترور بزدلانه سردار شهید سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی را نه فراموش خواهد کرد و نه هرگز خواهد بخشید.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری تصریح کرد که ایران هرگز ترور بزدلانه قهرمان مبارزه با تروریسم توسط تروریست‌های آمریکایی را نخواهد بخشید.

سید عباس موسوی در توئیتر نوشت: ترور بزدلانه سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم منطقه ما، «قتلی خودسرانه» و نقض آشکار منشور ملل بود. ایالات متحده مسئول این اقدام جنایت‌بار است و با حمله لفظی به سازمان ملل نمی‌تواند این مسئله را سفیدنمایی کند. نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.

خانم «کلامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در نشست شورای حقوق بشر، جنایت آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش را مغایر با موازین حقوق بشری و نقض صریح منشور ملل متحد خواند.

این گزارش به عنوان یک ‌مرجع رسمی سازمان ملل در غیرقانونی ترور شهید سلیمانی و مغایرت آن با منشور ملل متحد، ناخرسندی و واکنش شدید واشنگتن را در پی داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با لحنی عصبانی به گزارش خانم کلامارد حمله کرد و جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به این گزارش بیان کرد که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شده و پاسخگوی سازمان ملل نیست.

  پربازدید ترین