• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

الکاظمی: فتوای مرجعیت عالیقدر دینی در مبارزه با داعش تعیین کننده و اصولی بود

 الکاظمی: فتوای مرجعیت عالیقدر دینی در مبارزه با داعش تعیین کننده و اصولی بود

نخست وزیر عراق به مناسبت سالگرد آزادسازی موصل فتوای مرجعیت عالیقدر دینی در عراق درباره جهاد و مبارزه با داعش را تعیین کننده و اصولی خواند و همچنین از الحشد الشعبی هم در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق در این مسیر قدردانی کرد.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق جمعه به مناسبت روز آزادسازی موصل پایتخت خلافت خودخوانده داعش در عراق برای عراقی‌ها سخنرانی کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الکاظمی آزادسازی موصل و پیروزی بر داعش را صفحه سفید دیگری در تاریخ عراقی‌ها خواند که آن را با جانفشانی فرزندان و وحدت ملی خود در راه دفاع از تمامیت ارضی کشورشان پر کردند تا سایه شوم تروریسم را از سر عراق و همه جهان بردارند.

نخست وزیر عراق گفت: «ملت‌ها به پیروزی‌های خود بر سرسختان تاریخ که نمادی از وحشیگری، نژادپرستی و دشمنان بشریت بودند، افتخار می‌کنند و این حق عراقی‌ها است که امروز به یاد برجسته‌ترین پیروزی خود افتخار کنند، پیروزی بر کسانی که همه مصائب را جمع کردند و بر ساکنان کرانه‌های دو رود بزرگ(دجله و فرات) خالی کردند».

نخست وزیر عراق رمز پیروزی موصل در را در وحدت همه طیف‌های مردم آن دانست و گفت این مردم همان گونه که تروریسم را ریشه کن کردند در بازسازی کشورشان و جنگ با فساد و مفسدان هم پیروز خواهند شد.

الکاظمی افزود: «شجاعت نیروهای مسلح هم اعم از ارتش، پلیس و نیروهای مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی، پیشمرگه و دیگر گروه‌ها هم در مبارزه با تروریسم ستودنی است، همان گونه که موضع مرجعیت عالی دینی در عراق هم با سخنان تعیین کننده و اصولی ایشان که برخاسته از افتخار به شرافت این سرزمین است ستودنی است موضعی که در طول همه دوران‌ها پشتوانه خیر و نیکی و قدرتی برای محبت همزیستی مسالمت آمیز بوده است».

نخست وزیر عراق همچنین از همه کشورهایی هم که به عراق در مبارزه با تروریسم کمک کردند قدرانی کرد و در پایان هم گفت: «همه افتخار و عزت از آن شهدا، قربانیان این گروهک تروریستی و همه کسانی است که جسم و روان خود را در مقابله با وحشی‌گری تروریسم و ناکامی پروژه ویرانگر داعش فدا کردند.»

نبرد موصل یا آزادسازی موصل عملیات مشترک نیروهای مسلح عراقی از جمله الحشد الشعبی بود که برای بازپس‌گیری موصل از سیطره داعش که این شهر را در ژوئن 2014 اشغال کرده بودند انجام شد. موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق است. این عملیات در 16 اکتبر 2016 آغاز شد و نخست وزیر وقت عراق در 9 ژوئیه 2017 به صورت رسمی آزادی موصل را اعلام کرد.

  پربازدید ترین