• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پاسخ طالبان به ارگ: درخواست توقف جنگ بدون مذاکرات غیرمنطقی است

پاسخ طالبان به ارگ: درخواست توقف جنگ بدون مذاکرات غیرمنطقی است

 گروه طالبان به درخواست ریاست جمهوری برای توقف خشونت‌ها و شروع مذاکرات پاسخ داد. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در یک رشته توییت گفته است که خواست توقف جنگ پیش از شروع مذاکرات «غیرمنطقی» است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در توییتی گفته است که افزایش خشونت‌های طالبان «امید و انتظار» مردم و جامعه جهانی را برای صلح، «خدشه‌دار» می‌کند و زمان آن رسیده است تا گروه طالبان دست از خشونت بردارد و وارد روند صلح شود.

سخنگوی گروه طالبان اما گفته است که تطبیق توافق‌نامه صلح دوحه به خاطری ضروری است که برای کاهش خشونت و پایان جنگ راهی جسته شود.

ذبیح‌الله مجاهد گفته است که گروه طالبان بدون جنگ، انتخاب دیگری ندارد و کسانی که جنگ نمی‌خواهند چرا برای شروع مذاکرات موانع ایجاد می‌کنند.

سخنگوی گروه طالبان گفته است که اجازه داده شود تا افغان‌ها از طریق تفاهم سیاسی که خواست جامعه جهانی و مردم افغانستان است، به یک نتیجه برسد.

او افزوده است که «صحبت‌های غیرمسوولانه و غیرمنطقی» و اتهام‌های بی‌اساس مشکل را نمی‌تواند حل کند.

ذبیح‌الله مجاهد خاطرنشان کرده است که باید هرچه زودتر روند رهایی زندانیان تکمیل و مذاکرات بین‌الافغانی شروع شود. به گفته او، این تنها راه حل و موضع‌گیری منطقی است.

حکومت افغانستان گروه طالبان را متهم کرده است که خشونت‌ها را علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی افزایش داده است و به این ترتیب چشم‌انداز صلح را مکدر کرده است.

  پربازدید ترین