• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بی عدالتی علیه هزاره ها در وزارت امور داخله

بسیاری‌ها می‌گویند که داکتر عبدالله متعهد شده بود که در برابر حمایت  حزب خلیلی و محقق، وزارت داخله را به یک هزاره بسپارد.

به‌نظر می‌رسد که عبدالله مانند همیشه به قول خود عمل نخواهد کرد؛ لذا وزارت داخله به ما نخواهد رسید، مشکل اساسی اینجاست که وزارت داخله، به‌عنوان بزرگترین وزارت که دارای چندین معاونت، ده‌ها ریاست و آمریت می‌باشد، به‌طور کلی از وجود هزاره‌ها خالی شده و بدترین و شدیدترین تبعیض‌ها در این وزارت علیه هزاره‌ها اعمال می‌شود.

افرادی از اقوام دیگر با فارغ‌شدن از مکتب و بدون کدام تجربه و تخصص به دلیل تعلقات خانوادگی، خویشاوندی، قومی، منطقه‌ای و تباری، ریاست‌ها و آمریت‌های این وزارت را تصاحب می‌کنند، اما هزاره‌ها با داشتن تجربه‌ی چندین ساله کار در این وزارت و داشتن تحصیلات مسلکی، از تصاحب ریاست‌ها و آمریت‌های این وزارت محروم می‌شوند، زیرا (به جز بسم‌الله تابان) هیچ هزاره‌ای با صلاحیت در رده‌های بالای این وزارت نیست که جلو تبعیض و بی‌عدالتی را بگیرد و از کارمندان مسلکی و تحصیل‌کرده هزاره این وزارت حمایت نماید.

مشکل دیگر این است، ما یگان هزاره را که در رده‌های بالای کدام اداره و وزارت داریم، آن‌ها به خاطر چاپلوسی و حفظ چوکی‌شان نه تنها از هزاره‌ها حمایت نمی‌کنند، بلکه دیگران را بر هزاره‌ها ترجیح می‌دهند تا بتوانند چوکی‌شان را حفظ کنند.

نوت: بیایید به جای کمپاین تصاحب چوکی وزارت داخله، از بی‌عدالتی علیه هزاره‌ها در این وزارت و نبود هیچ هزاره‌ای در رهبری، معاونت‌ها، ریاست‌ها و مدیریت‌های این وزارت انتقاد کنیم تا به تبعیض شدید علیه هزاره‌ها در این وزارت مهم، پایان داده شود.

  پربازدید ترین