• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی: توسل به کشتار مردم برای امتیاز گیری در مذاکرات بدترین رویکرد است

غنی: توسل به کشتار مردم برای امتیاز گیری در مذاکرات بدترین رویکرد است

«اشرف غنی» رییس‌جمهور حمله‌ طالبان بر ریاست امنیت ملی سمنگان را محکوم کرد و گفت که تشدید خشونت و جنگ، به پیشرفت در روند صلح آسیب می‌رساند.

وی تاکید کرد که «توسل به ادامه خشونت و کشتن مردم برای به‌دست آوردن امتیاز در مذاکرات، بدترین رویکردی است که با تأسف گروه طالبان آن را اختیار کرده‌اند».

رییس‌جمهور غنی بار دیگر از طالبان خواست تا از جنگ و افغان‌کشی دست کشیده و صدای صلح دولت و مردم افغانستان و همچنین جامعه جهانی برای پایان جنگ و برقراری صلح را بپذیرند.

به گفته او، این حمله بیانگر آن است که طالبان هنوز هم به ادامه خشونت و جنگ پافشاری دارند.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی کشور گفت که حملات کور خلاف تعهدات در راستای شروع مذاکرات بین‌الافغانی، کاهش خشونت و برقراری صلح و آشتی در افغانستان است.

عبدالله همچنین افزود که هدف قراردادن غیرنظامیان و تأسیسات عمومی، هیچ توجیهی ندارد و «طرف‌ها باید به جان و مال غیرنظامیان وقع گذاشته و از کشتار و خون‌ریزی بیشتر بپرهزیند».

به گفته‌ی رییس شورای عالی مصالحه ملی، تشدید جنگ و خشونت‌، نه تنها پیشرفت‌ها در روند صلح را صدمه می‌زند، بلکه مذاکرات پیش‌رو را تحت شعاع قرار داده و روند صلح را آسیب می‌زند.

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز در واکنش به حمله‌ طالبان بر ریاست امنیت ملی سمنگان، گفته است که طرف‌های درگیر باید تدابیر احتیاطی را برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان روی‌دست بگیرند.

یوناما در تویتی همچنان از طرف‌های درگیر خواسته است که قوانین بین‌المللی بشردوستانه را رعایت کرده و از غیرنظامیان محافظت کنند.

  پربازدید ترین