• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کار و فعالیت اتباع خارجی در ولسوالی سمیرم ولایت اصفهان ایران تخلف است

حضور و فعالیت اتباع خارجی در امور کشاورزی و باغداری ولسوالی سمیرم ممنوع و خلاف قانون است.

به نقل از خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا)، علی‌رضا فخری‌زاده، معاون فرماندار سمیرم روز دوشنبه 23 سرطان گفت: حضور این افراد در 9 ولسوالی ولایت اصفهان ممنوع اعلام شده که سمیرم با دارا بودن حدود 35 هزار هکتار باغ و مزرعه نیز یکی از همین مناطق است. بیشترین آمار فعالیت اتباع غیرایرانی در بخش پادنای بزرگ سمیرم است که به طور عمده در کارهای خدماتی، دامی، کشاورزی و باغداری حضور دارند. عمده باغ‌های این ولسوالی در بخش‌های پادنا و پادنای بزرگ واقع شده است و گروه‌های گشت و شناسایی، این افراد را جمع‌آوری به فرمانداری و استانداری‌ها معرفی خواهند کرد.

فخری‌زاده افزود: این گروه‌ها از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده و از ابتدای سال 99 تا به امروز 24 مورد  بازرسی، گشت زنی و شناسایی اتباع غیرایرانی را در کارنامه خود داشته‌اند. فصل برداشت و برچیدن سیب‌های گلاب بهاره در سمیرم است و بکارگیری کارگران سیب‌چین از بین این افراد ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود. همه سرکارگران و بهره‌برداران باید از کارگران ایرانی برای برچیدن سیب های درختی در هر چهار بخش این ولسوالی استفاده کنند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سمیرم از نیروهای انتظامی مستقر در این ولسوالی خواست برای شناسایی و جمع‌آوری اتباع خارجی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری کنند. بکارگیری یا نگهداری اتباع غیرایرانی، روزانه سه میلیون و 180 هزار ریال جریمه نقدی در پی دارد.

ولسوالی سمیرم با افزون بر 90 هزار جمعیت ثابت و عشایری، 150 روستاو آبادی، 6 شهر و چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ، دارای 18 هزار هکتار باغ و 16 هزار هکتار زمین زراعی است و در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

  پربازدید ترین