• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمریکا با این رئیس جمهور فاسد به کجا می رود؟

 آمریکا با این رئیس جمهور فاسد به کجا می رود؟

گفته می شود آمریکا اوضاع بسیار دشواری در تمامی عرصه ها پشت سر می گذراند.

در این بین شدت فشار داخلی و خشم ملت آمریکا و خشم و تنفر ملت های دیگر به دلیل آثار و تبعات منفی سیاست های ترامپ و ورشکستگی سیاسی و اخلاقی و حتی فکری او مزید بر علت شده است؛ او با اصرار بر بازگشایی مدارس، کودکان را به قتلگاه کرونا بکشاند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این روزها اصلا وضعیت خوبی ندارد او به رغم نفوذ گسترده آمریکا در سراسر جهان و به رغم ثروت شخصی هنگفتش، هر روز بیش از گذشته به قهقرای شکست رانده می شود.

سیاست خارجی ترامپ، جهانی را بیمار کرده است؛ این کشور هر روز بیش از گذشته در جهان منفورتر می شود؛ از حمایت آشکار و علنی از رژیم اشغالگر در مقابل ملتی که فقط از حیثیت و کرامت خود دفاع می کند تا محاصره اقتصادی لبنان برای به زانو درآوردن این کشور تا گرسنه کردن ملت عراق و اشغال کامل این کشور تا حضور غیر قانونی در سوریه و تلاش برای دست اندازی بر چاه های نفت این کشور تا موضوع افغانستان و چین و شرق آسیا همه و همه تنفر روز افزون از این کشور را به دنبال داشته است.

اوضاع داخلی این کشور نیز بر کسی پوشیده نیست. پرونده ها و مشکلات متعددی بر وی فشار آورده و باعث تنفر روز افزون مردم از او شده است؛ از جمله کسری بودجه ای که فقط در ژوئن به 864 میلیارد دلار رسید، شکست در زمینه تأمین آزادی بیان و آزادی روزنامه ها و حمله به افکار عمومی با اصرار بر سرکوب رسانه ها، شکست در مهار کرونا و پرونده نژادپرستی.

پلیس فدرال این کشور ده ها سال کوشید رویکرد نژادپرستانه در برخورد با ملت این کشور را مخفی کند اما قتل جورج فلوید، شهروند آفریقایی تبار آمریکا همه چیز را بر ملا کرد.

در انتظار کتاب مری ترامپ
مری ترامپ در کتاب خود با عنوان "بیش از حد و همیشه ناکافی"، - که تا چند ساعت دیگر در کتاب فروشی های آمریکا عرضه می شود – به توصیف ویژگی های عمویش دونالد ترامپ پرداخته است؛ توصیف هایی چون "خودشیفه"، "حقه باز " و "دورو" خلاصه شناختی هستند که نزدیکان وی از او به دست آورده اند. اینکه رئیس جمهور یک کشور ملتش را فریب دهد، نهایت پست فطرتی و ابتذالی است که آمریکا اکنون به آن رسیده است. رئیس جمهوری پر از رسوایی های شخصی و عمومی؛ از تقلبش برای ورود به دانشگاه گرفته تا روابط غیر طبیعی با پدر تا پرونده های مالیاتی او که در واقع سرقت اموال عمومی آمریکا بوده است..

خطرناکترین مرد برای جهان چگونه تربیت شده است؟
این تیتر، تیتر جنجالی است که مری برای افشای حقایق شوک آور از زندگی عمویش، انتخاب کرده است. او از همان دوران جوانی برای ورود به دانشگاه تقلب کرد تا بعدها رئیس جمهور آمریکا شود و این کشور را به سمت تقلب در روابط با بقیه کشورها و ملت ها بکشاند.

مری می گوید عمویش ترامپ در همان روزی "فرد جونیور" برادرش مرد به سینما رفت و این اوج خودخواهی و بی مسئولیتی یک انسان را نشان می دهد. و ما این بی مسئولیتی را در اقدام او به کشاندن کودکان به مدارس آنهم در سایه شیوع کرونا مشاهده می کینم.

رئیس جمهور.. دورو.. دزد؟!
مری ترامپ در ادامه می نویسد عمویش فقط زمانی به کلیسا می رفت که دوربین های تلویزیون در آنجا بودند و همین اخلاق باعث شده بود که خواهرش ماریان او را دورو بداند. تاریخ زندگی این آدم پر از نقض قانون مالیات است. مری تصریح می کند که 19 صندوق حاوی اسنادی مربوط پرونده های مالیاتی خانواده ترامپ را مخفیانه برداشته و به روزنامه نیویورک تایمز داده است. او می گوید ترامپ سر برادرزاده هایش کلاه گذاشته و 57 درصد از سهم پدرشان از ارث پدربزرگ را سرقت کرده است.

اکنون سئوال این است.. آمریکا با این رئیس جمهور حقه باز و کلاه برداری که نظیرش را حتی در فیلم های اکشن هالیوودی نمی توان دید، به کجا می رود؟

  پربازدید ترین