• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صدور شناسنامه ایرانی استاد مایل هروی تا یک ماه دیگر

صدور شناسنامه ایرانی استاد مایل هروی تا یک ماه دیگر

عصر امروز یکشنبه 5 اسد/مردادماه در خانه استاد نجیب مایل هروی پروتکل‌های اعطای تابعیت به استاد انجام شد و به گفته مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی تا یک ماه دیگر شناسنامه ایشان صادر خواهد شد.

عصر امروز یکشنبه 5 مردادماه با حضور محمدتقی هاشمی مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی و نجفی نماینده وزارت خارجه در شهر مشهد در منزل استاد مایل هروی پروتکل‌های لازم مثل «آزمون اعطای تابعیت» و «قسم نامه» به منظور هموار کردن مسیر اعطای تابعیت کامل جمهوری اسلامی ایران به استاد مایل هروی انجام شد.
 
مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استان در این مراسم با اشاره به خدمات ارزنده استاد مایل هروی در سال‎‌های حضور ایشان در ایران تصریح کرد: بعد از پیگیری‌های زیادی که در سطح کشور انجام شد، امروز قسم نامه‌ای که ایشان باید قسم می‌خوردند تا اولین گام برای اعطای تابعیت برداشته ‌شود، انجام شد. بعد از انجام امور مربوط به تابعیت و تحویل شناسنامه بلافاصله اقدامات لازم برای تغییر مالکیت سند منزلی که دولت به پاس زحمات به ایشان اهدا کرده بود، انجام خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه حکم تابعیت استاد مایل هروی در کمیسیون تابعیت وزارت کشور و وزارت خارجه صادر شده گفت: ایشان امروز باید یک آزمون تابعیت می‌دانند، و طبق قانون باید روند قسم نامه را هم انجام می‌دادند. این قانون است و طبق آن افراد باید بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی‌شان به اداره کل اتباع خارجی بیایند و این کار را انجام دهند. ما به پاس احترام و ارزشی که برای استاد قائل بودیم، امروز خدمت رسیدیم تا در منزل ایشان این کارها طبق پروتکلی که وجود دارد، انجام شود. تا بعد از انجام این کارها بتوانیم شناسنامه ایشان را تقدیم کنیم.

هاشمی در ادامه افزود: پاسداری از انسان‌هایی مثل استاد، رسالتی است که برعهده ما است و تمام تلاش ما این است که شناسنامه استاد به زودی صادر شود و ما آن را تقدیم ایشان کنیم. موضوع تابعیت ایشان کاملا انجام شده است، و ما در حال انجام پروتکل‌های اجرایی آن هستیم. امیدواریم تا یک ماه آینده کارهای صدور و اعطای شناسنامه هم انجام شود.

  پربازدید ترین