• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مقام های محلی غزنی: طالبان یک دختر و پسر پلیس را پس از شکنجه تیرباران کردند

مقام های محلی غزنی: طالبان یک دختر و پسر پلیس را پس از شکنجه تیرباران کردند

مقام‌های محلی غزنی تایید کرده‌اند که طالبان دو کارمند بخش مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله را کشته‌اند. خانواده فاطمه رجبی می‌گوید که طالبان او را "شکنجه و تیرباران" کرده بودند.

یکی از نزدیکان فاطمه رجبی که خواست نامش برده نشود به بی‌بی‌سی گفت که جسد این دختر نیمه شب گذشته به خاک سپرده شده و حالت دستان وی نشان می‌داد که او را "آویزان" و بعد تیرباران کرده‌اند. به گفته آنها "اثار گلوله" نیز بر بدنش دیده می‌شد.

نزدیکان خانم رجبی می‌گویند که این دختر و یک همکارش حوالی ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 22 سرطان/تیر توسط طالبان در منطقه "کمپنی کهنه" ولسوالی مقر ولایت غزنی ،از یک خودرو پایین آورده و گروگان گرفته شدند.

به گفته آنها بزرگان این منطقه برای آزادی این دختر به دیدار طالبان در ولسوالی مقر رفته بودند و با ولسوال خود خوانده گروه طالبان بنام "مولوی مقیم" دیدار داشتند اما او به نزدیکان خانم رجبی گفته بوده که بزرگان مردم جاغوری باید برای رهایی او به دیدار این مقام طالبان بروند.

به گفته آنها به همین دلیل رهایی فاطمه رجبی با بن بست مواجه شده بود و طالبان شب جمعه دوم اسد/مرداد او را در ولسوالی اندر ولایت غزنی کشتند. جسد فاطمه رجبی توسط دفتر محلی هلال احمر روز گذشته به شهر غزنی منتقل شد و شب هنگام در ولسوالی جاغوری دفن شد.

فاطمه رجبی بیش از یک سال به این سو در بخش مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان در منطقه قصبه کابل مشغول وظیفه بود.

این دختر دانش آموخته رشته مامایی(قابله) بود و بعد به صفوف نیروهای پلیس افغانستان پیوسته بود.

به گفته آنها یک پلیس همکار خانم رجبی نیز توسط طالبان کشته شده است.

این فرد گفته زمانیکه طالبان فاطمه را بازداشت کرده بودند تمام اسناد و مدارک دولتی همراهش بوده. آنها گفته‌اند وی قصد داشت تا محل کارش را از کابل به غزنی منتقل کند که تمام این اسناد بدست طالبان افتاده بود.

تیرباران شدن این دختر توسط طالبان واکنش‌های گسترده را در شبکه های اجتماعی افغانستان به همراه داشته است.

طالبان تاکنون در این باره ابراز نظر نکرده‌اند.

  پربازدید ترین