• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افشای حقایق تازه از ماجرای قمرگل طالب کُش

افشای حقایق تازه از ماجرای قمرگل طالب کُش

با گذشت چند روز از کشته شدن دو عضو گروه طالبان به دست دختر جوانی در غور، حقایق تازه‌ای ازاین ماجرا افشا می‌گردد.
به گزارش اسپوتنیک، قمرگل دختر 15 ساله‌ای از ولایت غورچندی پیش با کشتن دو جنگجوی گروه طالبان به شهرت رسید و محمد اشرف غنی از شجاعت او در کابینه یاد کرده و او را به کابل خواست.
جنگجویان طالبان نیمۀ‌شب مادر و پدر او را به دلیل موقعیت اجتماعی و همکاری‌اش با حکومت کشتند. این دختر جوان غوری گفت که او به همین دلیل، دو مهاجم طالبان را با تفنگ کشته است.

اکنون پس از بررسی محل حادثه گفته می‌شود که یکی از مهاجمان طالبان شوهر قمرگل بوده است. شوهر او جنگ‌جوی گروه طالبان بوده که شب هنگام بالای خانواده پدر قمر گل حمله می‌کند و پدر و مادرش را به رگبار می‌بندد."

منبعی که به دلیل حساسیت‌های اجتماعی نمی‌خواهد نامش فاش شود گفته است، "ساحه‌ای که این اتفاق افتاده، زیر حاکمیت طالب نبوده، زیر حاکمیت حکومت بوده است. »طالب‌ها ساعت یک شب آمدند که این دختر را با پدر و مادرش اختطاف کنند؛ چون سابق هم یک قضیه داشتند. [قمرگل] خانم او [نعیم، عضو گروه طالبان] بوده است. نعیم به دولت شکایت نکرده. آمدند ساعت یک به قریۀ‌شان تجاوز کردند.»

قمرگل پیش از این گفته بود که شوهر ندارد و پدرش معلول و بزرگ قومی بود. اما دفتر والی غور با انتشار خبرنامه‌ای، شاه‌گل، پدر قمرگل، را مأمور پولیس محلی خوانده است – چیزی که ولسوال تیوره آن را نادرست می‌داند.
منبع گفته است که قمرگل دو سال پیش با این عضو گروه طالبان ازدواج کرد و یک ماه بعد به خانه پدرش آمد و دیگر برنگشت.
به گفتۀ این منبع، شوهر قمرگل نتوانست همسرش را ببرد، چون پدر قمرگل نفوذ اجتماعی داشت. او به همین دلیل، عضو گروه طالبان شد تا به زور طالبان همسرش را ببرد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که نیمه‌های پنجشنبه ‌‌شب (26سزطان) جنگ‌جویان طالبان به خانه قمرگل در ولسوالی (شهرستان) «تیوره» غور حمله کردند و پدرش را گلوله ‌باران کردند. مادر این دختر جوان که در تقلای نجات شوهرش بود، نیز توسط طالبان کشته شد.
گفته شد که این دختر جوان با کشتن طالبان، «حبیب‌الله» برادر 12 ساله‌اش را از مرگ نجات داد و از خانه‌اش در برابر هجوم آنان حراست کرده است.

پس از آن اعلام شد که غنی، قمرگل دختر قهرمان ولسوالی تیوره غور را به همراه برادر خردسال‌اش جهت تفویض "مدال افتخار تنها زن قهرمان کشور" به کابل فراخوانده است.
مقابله به مثل با طالبان و کشتن دو تن از افراد این گروه توسط قمرگل عامل خبرساز شدن این حادثه در بین مردم و به خصوص جوانان کشور شد.
در همین حال؛ مردم و فعالان فضای مجازی در افغانستان قمرگل را نمونه بارز قهرمانی و شجاعت در بین زنان افغان توصیف نمودند.

  پربازدید ترین