• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صدور کارت کار همزمان با صدور کارت آمایش15 در ایران

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون ایران از آغاز فرایند اجرایی صدور و تمدید پروانه کار موقت اتباع افغانستانی ویژه دارندگان کارت آمایش15 و مشمولان طرح اقامت خبر داد.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، محسن ابراهیمی در این باره گفت: بر اساس ماده 122 قانون کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند برای صدور و تمدید پروانه کار موقت اتباع خارجی اقدام کند.

وی افزود: همزمان با اجرای آمایش15 (طرح تمدید کارت اقامت اتباع افغانستانی در ایران توسط وزارت کشور)، فرایند اجرایی صدور پروانه (اتباعی که برای اولین بار متقاضی دریافت کارت کار موقت هستند) و تمدید (قبلاً کارت کار موقت اخذ کرده اند) و همچنین تجدید پروانه کار موقت مشمولان طرح در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی انجام می‌شود.

ابراهیمی با بیان این که اتباع خارجی دارای پروانه کار موقت، مشمول حمایت‌های بیمه‌ای از جمله بیمه تامین اجتماعی، حوادث ناشی از کار و ... خواهند بود، تصریح کرد: در صورت فقدان پروانه کار و اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در کارگاهها، نه تنها شاغلان از حمایت‌های بیمه‌ای محروم می‌شوند، بلکه کارفرمایان نیز بر اساس قانون مشمول جریمه شده و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: طرح آمایش15 اتباع خارجی در استان‌های تهران
 خراسان رضوی
 خراسان جنوبی
اصفهان
فارس
کرمان
یزد
سمنان
مرکزی
 قم
البرز
 قزوین
گلستان
بوشهر
و هرمزگان
اجرا می‌شود.

وی گفت: براساس قانون بودجه سال جاری مصوب مجلس شورای اسلامی، هزینه صدور و تجدید پروانه موقت کار برای یک سال، مبلغ 5 میلیون ریال و هزینه تمدید پروانه کار موقت ، مبلغ 3 میلیون و 500 هزار ریال است که واریز به حساب خزانه داری کل کشور نیز تعیین شده است.
ابراهیمی تاکید کرد: مشمولین طرح از پرداخت وجه نقدی بابت هزینه صدور، تمدید و تجدید پروانه موقت کار به دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال اتباع خارجی جداً خودداری کنند.
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: نشانی دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در سایت ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل دسترسی است.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به لزوم احراز هویت مشمولان طرح در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی برای فرایند صدور و تمدید پروانه کار، این امور با رعایت همه دستور‌های بهداشتی انجام می‌شود.

  پربازدید ترین