• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اذعان ترامپ به عدم محبوبیت در میان آمریکایی ها

اذعان ترامپ به عدم محبوبیت در میان آمریکایی ها

 رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری به پایین بودن نرخ مقبولیت خود و دولتش در میان مردم این کشور اشاره کرد و گفت احتمالا به خاطر شخصیتی که دارد کسی از وی خوشش نمی‌آید.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اعتماد بالای مردم به «آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، به عدم محبوبیت خود در میان مردم این کشور اعتراف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ترامپ که در نشان دادن وجهه‌ای قابل قبول در مقابله با ویروس کرونا ناکام مانده است در نشستی خبری اذعان کرد: «هیچکس از من خوشش نمی‌آید. احتمالاً این به خاطر شخصیتی است که دارم».

ترامپ در این نشست خبری بار دیگر بر موثر بودن داروی «هیدروکسی کلروکین» به عنوان درمانی برای ویروس کرونا اصرار کرد و گفت: «این دارو در مراحل اولیه ابتلا به بیماری اثرگذار است».

این در حالی است که یکی از دلایل بی‌اعتمادی مردم آمریکا به ترامپ، تبلیغ همین دارو به عنوان راه درمان بیماری «کووید-19» است. او بارها گفته است خودش نیز هر روز این دارو را به‌عنوان راهی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌دهد.

همچنین رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر مقاومت در برابر زدن ماسک و اصرار برای بازگشایی کسب‌وکارها و مدارس این کشور مورد انتقاد مردم قرار گرفته است.

در مقابل، فائوچی که عضوی از کارگروه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در دولت آمریکا است، به‌خاطر مخالفت با مصرف داروی هیدروکسی کلروکین و تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، به فردی قابل اتکا برای مردم آمریکا مبدل شده است.

ترامپ در نشست خبری خود در این باره گفت: «او (فائوچی) با دولت ما کار می‌کند و ما تقریباً همه توصیه‌های عالی او و دیگران نظیر دکتر [دبورا] بریکس را عملی کرده‌ایم. او مقبولیت بالایی  دارد. پس چرا من و دولتم درخصوص [مبارزه با] این ویروس مقبولیت بالایی نداریم؟ ما نیز باید درجه [مقبولیت] بالایی داشته باشیم».

ترامپ علاوه بر این‌که در کنترل ویروس کرونا در آمریکا عملکرد قابل قبولی نداشته و بارها از عمل به توصیه‌های فائوچی و دیگر کارشناسان سر باز زده است، به‌خاطر تلاش جهت سرکوب اعتراضات نژادپرستی در این کشور نیز با کاهش شدید محبوبیت مواجه است.

بر اساس نتایج نظرسنجی که توسط آسوشیتدپرس و مرکز نورک برای تحقیقات امور عمومی انجام شده، فقط 32 درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند که از نحوه واکنش رئیس جمهور به شیوع ویروس کرونا حمایت می‌کنند که 12 درصد کمتر از نظرسنجی مشابه انجام شده در ماه مارس است.

  پربازدید ترین