• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عقب نشینی ترامپ از به تعویق انداختن انتخابات

 عقب نشینی ترامپ از به تعویق انداختن انتخابات

 دونالد ترامپ همچون گذشته و بر حسب عادت خود اظهارات جنجال آمیزی مطرح می کند و سپس سخن خود را پس می گیرد.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نظر می رسد رئیس جمهور این کشور نسبت به از دست دادن کرسی ریاست جمهوری برای دوره ی بعد احساس خطر می کند و همین مساله وی را واداشته است تا برای به تعویق انداختن انتخابات از نوامبر 2020 بدون هیچ دلیلی از خطرات تقلب در انتخابات سخن بگوید.

ترامپ تلاش کرد تا نظر مردم آمریکا درباره به تعویق انداختن انتخابات به بهانه امکان تقلب با رای گیری پستی را به سود خود تغییر دهد و به همین منظور از امکان به تعویق انداختن آن برای رای گیری ایمن و سالم با مردم سخن گفت.

مساله مورد توجه اینکه رئیس جمهوری آمریکا که از اعتراف به خطرناکی ویروس کرونا و شیوع گسترده آن در این کشور خودداری کرده و برای مقابله با آن هیچ دستور جدی نداده و آن را در حد یک سرماخوردگی می دانست اکنون برای به تعویق انداختن انتخابات دلیل و برهان می آورد.

اما واقعیت این است که آغاز تلاش ترامپ از هفته ها پیش و اشاره به تقلب در انتخابات به ویژه پس از کاهش محبوبیت وی در مقابل بایدن شاید مقدمه ای برای مخالفت با نتایج انتخابات آتی در صورت برنده شدن رقیب دموکراتش،جو بایدن، است.

باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز به ترامپ حمله و تاکید کرد: مقامات با بستن صندوق های رای و تضعیف خدمات پستی در صدد منصرف کردن مردم از انتخابات ریاست جمهوری آتی هستند. باید با این اقدامات مقابله و از حق رای دادن دفاع کرد.

کما اینکه جو بایدن رقیب ترامپ اواخر آوریل پیش بینی کرده بود ترامپ برای به تعویق انداختن انتخابات تلاش کند. وی گفته بود: سخنان من را به یاد بسپارید. به نظر من وی برای به تعویق انداختن انتخابات به هر شکلی تلاش می کند و دلائلی برای عدم برگزاری آن می آورد.

به نظر می رسد آرزوی رئیس جمهور آمریکا برای به تعویق انداختن انتخابات محقق نخواهد شد زیرا به موجب قانون اساسی امریکا، رئیس جمهور نقشی در به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری ندارد و از آن جایی که زمانش مشخص است فقط کنگره می تواند در این خصوص اقدام کند.

الن وینتراب عضو کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا نیز تاکید کرد ترامپ برای به تعویق انداختن انتخابات صلاحیت ندارد.

واکنش های مردمی؛ ترامپ رابه عقب نشینی از خواسته اش در به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری واداشت.

وی در همان حال با رای گیری پستی به دلیل دقت پایین مخالفت کرده و از همه خواست برای رای دادن، اسنادی برای اثبات هویت خود ارائه دهند.

طبیعی است میلیاردر امریکایی به دلیل کاهش محبوبیت خود ناشی از بحران خشونت پلیس و نژادپرستی علیه امریکایی های آفریقایی تبار و برگزاری تظاهرات های گسترده ناشی از آن، افزون بر ناکامی شدید در مدیریت بحران ویروس کرونا و رکود اقتصادی آمریکا و سقوط بازار بورس و شاخص های اصلی برای به تعویق انداختن انتخابات تلاش کند.

هم اکنون پس از چندین اقدام ترامپ که منجر به منزوی شدن آمریکا در صحنه بین الملل شده و تصمیمات داخلی که موجب تضعیف اقتصاد این کشور گردیده، همه نگاهها برای تعیین سرنوشت آمریکا و سیاست راهبردی داخلی و خارجی آن به ماه نوامبر است.

  پربازدید ترین