• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حزب اسلامی در جرگه ی مشورتی صلح شرکت نمی کند

 حزب اسلامی در جرگه ی مشورتی صلح شرکت نمی کند

حبیب‌الرحمن حکمتیار فرزند گلب‌الدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، می‌گوید که اعضای این حزب، در لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح شرکت نمی‌کند.

آقای حکمتیار، در گفت‌وگو با روزنامه‌ی صبح کابل، می‌گوید که در هر برنامه‌ای که تحت ریاست و رهبری حکومت پیش برده شود، حزب اسلامی در آن شرکت نمی‌کند.

او می‌گوید: «دولت معاهده‌ای را که با حزب اسلامی امضا کرده بود، عملی نکرد؛ دروغ گفت و وعده خلافی کرد.»

فرزند ارشد رهبر حزب اسلامی، هم‌چنان گفت که این حزب، پیوسته خواهان آغاز بی‌درنگ گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بوده و از همه طرف‌ها خواسته است تا بهانه‌ای برای برقراری صلح ایجاد نکنند.

آقای حکمتیار، می‌گوید که تأکید حزب اسلامی برای آغاز رهایی زندانیان بوده و انتظار دارد تا خون مردم بی‌گناه بیش از این ریختانده نشود.

حبیب‌الرحمن حکمتیار که پیش از این در نشست‌ احزاب و چهره‌های سیاسی افغانستان با طالبان در پاکستان و مسکو اشتراک داشته به این باور است که قربانی ادامه‌ی جنگ مردم افغانستان است و نیاز است تا با فراموشی گذشته به آینده نگریسته شود و موقع برای تداوم جنگ داده شود.

حزب اسلامی، در حالی گفته است که در لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح شرکت نمی‌کند که قرار است امروز جمعه‌(17 اسد)، به دستور رییس‌جمهور غنی لویه‌جرگه‌ی مشورتی برگزار شود تا در مورد آزادی 400 زندانی طالبان بحث و مشوره صورت بگیرد.

با این همه قرار است پس از تکمیل شدن روند آزادی زندانیان طالبان، مذاکرات مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان برگزار شود.

  پربازدید ترین