• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان هزاره های غور را تهدید به مرگ کرده اند

طالبان هزاره های غور را تهدید به مرگ کرده اند

باشنده‌گان ولسوالی لعل و سرجنگل و شماری از اعضای شورای ولایتی غور می‌گویند که گروه طالبان از یک هفته به این‌سو به هزاره‌های این ولایت هشدار داده‌اند که در صورت عدم حمایت از این گروه، کشته خواهند شد.

محمد مهدوی،‌ عضو شورای ولایتی غور با ابراز نگرانی از حضور و فعالیت گستردۀ گروه طالبان در مناطق نوار مرزی ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت می‌گوید، افراد گروه طالبان از باشنده‌گان روستاهای سه کجک این ولسوالی خواسته‌اند که عشر و ذکات بپردازند و در کنار آن، به صفوف این گروه بپیوندند، در غیر صورت کشته خواهند شد.

آقای مهدوی از عدم مدیریت و اندک بودن نیروی امنیتی در این ولسوالی نگران است و می‌گوید، در صورتی که دولت به این مناطق توجه جدی نکند، انسان‌های زیادی کشته خواهند شد.

به گفتۀ او، در تازه‌ترین مورد، جنگ‌جویان گروه طالبان یک تن را در منطقه سرجنگل این ولسوالی کشته و یک تن دیگر را زخمی کرده‌اند. او افزوده که جنگ‌جویان این گروه یک تن دیگر را با خود برده‌اند و تا هنوز از سرنوشت او خبری نیست.

عبدالسمیع نژاد،‌ سرپرست دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس غور نیز می‌گوید که شش روستای نوار مرزی این ولسوالی زیر تهدید گروه طالبان است.

مسئولان ادارۀ محلی و مقامات امنیتی غور در باره ادعای باشنده‌گان این ولایت تاکنون چیزی نگفته‌اند.

ولسوالی لعل و سرجنگل در فاصله 150 کیلیومتری مرکز ولایت غور موقعیت دارد و طالبان هرازگاهی به این ولسوالی حمله می‌کنند.

طالبان در این باره حاضر به گفت‌وگو نشده‌اند.

  پربازدید ترین