• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ادعای تجاوز بر مسافران زن در شاهراه کابل – قندهار

ادعای تجاوز بر مسافران زن در شاهراه کابل – قندهار

مسئولان محلی در ولایت غزنی می‌گویند که در پی ادعای تجاوز جنسی دزدان مسلح بر یک مسافر زن در ولسوالی اندر این ولایت، رانندگان دست به اعتراض زده و برای ساعاتی شاه‌راه کابل – قندهار را بستند.

نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی امروز (سه‌شنبه، 21 اسد) به رسانه‌ها گفت که دزدان مسلح حوالی ساعت 2:00 بامداد در مسیر شاه‌راه کابل – قندهار در منطقه‌ی «نوح‌بابا»ی ولسوالی اندر یک موتر مسافربری نوع «303» را متوقف و سپس بر یک دختر خانم به‌صورت گروهی تجاوز جنسی کرده‌اند.

آقای فقیری افزود: «ادعا می‌شود که دزدان تمامی اجناس و اموال مسافران را برده و پنج نفر از این دزدان بر یک یک دختر خانم به‌صورت گروهی تجاوز جنسی کرده‌اند.»

از سویی هم، او افزود که در پی این حادثه، شماری از رانندگان در مسیر شاه‌راه کابل – قندهار دست به اعتراض زده و این شاه‌راه را به‌روی ترافیک بسته‌اند. به گفته‌ی رییس شورای ولایتی غزنی، عابران این مسیر هم‌اکنون از مسیرهای فرعی عبور و مرور می‌کنند.

در همین حال واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی گفته است که این رویداد در منطقه‌ی تحت نفوذ گروه طالبان رخ داده است. براساس گفته‌های او، معترضان نیز در محل رویداد، شاه‌راه کابل – قندهار را بسته‌اند.

آقای جمعه‌زاده در مورد ادعای جنسی دزدان بر یک مسافر زن گفته است که تاکنون این ادعا ثابت نشده است. او تأکید کرده است که برای چگونگی وقوع این رویداد، تلاش نیروهای کشفی جریان دارد.

سخن‌گوی والی غزنی همچنان افزوده است که معترضان با گروه طالبان در این مورد وارد گفت‌وگو شده و هنوز نتیجه‌ی این گفت‌وگو مشخص نشده است. او اما تأکید کرد که هم‌اکنون شاه‌راه به‌روی ترافیک باز شده است.

طالبان نیز تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

  پربازدید ترین