• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دانش آموزان فاقد مدرک اتباع خارجی در ایران می توانند جهت ثبت نام در مدارس استان البرز اقدام نمایند

 دانش آموزان فاقد مدرک اتباع خارجی در ایران می توانند جهت ثبت نام در مدارس استان البرز اقدام نمایند

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، کامبیز جعفری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز اظهار داشت: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بهره‌مندی فرزندان لازم­‌ التعلیم اتباع افغانستانی ساکن در کشور از امکانات آموزشی و دستورات هیئت محترم وزیران و وزیر محترم کشور، صدور برگه حمایت تحصیلی و ثبت نام از دانش­­آموزان فاقد مدرک معتبر اتباع خارجی در مدارس استان البرز در سال تحصیلی 1400-1399 آغاز گردید.

کامبیز جعفری بیان داشت : کلیه اتباع خارجی متقاضی تحصیل بین سنین شش سال تمام (متولدان قبل از 1393/07/01) تا 20 سال تمام می توانند از این طرح بهره مند گردند.

وی گفت: متقاضیان دریافت معرفی‌نامه حمایت تحصیلی می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان البرز جهت بهره مندی از این طرح اقدام نمایند؛ این برگه صرفا برای تحصیل نزد واحدهای آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش استان محل صدور و جهت سال تحصیلی جاری معتبر می‌باشد.

ایشان در ادامه اظهار داشت : هدف از این طرح آموزش فرزندان لازم‌التعلیم ، فراهم نمودن امکان دسترسی به آموزش پایه برای کودکان بازمانده از تحصیل، ایجاد فرصت­های برابر و عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان و همه افراد لازم­التعلیم در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جهت اتباع خارجی می باشد.

وی در خصوص مشمولان ثبت نام در این طرح بیان داشت: علاوه بر دانش­آموزان مجاز دارای مدارک معتبر مشمول ثبت نام در مدارس جمهوری اسلامی ایران.

دانش­ آموزانی که در سال­های گذشته اقدام به دریافت برگ حمایت تحصیلی نموده‌اند.

دانش­آموزان دارای گذرنامه خانواری تمدید روادید شده تا تاریخ 1397/06/31 که در  سال گذشته با گذرنامه و یا برگ حمایت تحصیلی در مدارس جمهوری اسلامی ایران تحصیل کرده و یا کلاس اولی می­باشند.

فرزندان مادر ایرانی که تاکنون موفق به اخذ تابعیت نشده­اند لکن مدارک لازم مبنی بر ازدواج والدین (عقد نامه) و گواهی ولادت فرزند را در اختیار داشته و ارایه نمایند.

فرزندان کلاس اولی خانوارهایی که در طرح سرشماری غیرمجازین سالهای 95 و 96 شرکت نموده و اطلاعات ایشان در سامانه وجود دارد.

دانش­ آموزانی که والدین آنان دارای مدرک معتبر اقامت هستند لیکن به علت تفاوت نوع مدرک والدین، موفق به اخذ مدرک برای فرزندان خود نشده­اند و در طرح غیرمجازین سال 95-96 ثبت نام نموده­اند؛ برگه حمایت تحصیلی صادر می گردد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز اظهار داشت : برای اتباع خارجی دارای معلولیت­ های هفتگانه با ارایه گواهی معلولیت از سوی سازمان بهزیستی از دو سالگی به بعد برگ ویژه حمایت تحصیلی و گواهی سنجش سلامت به منظور امکان ثبت نام در کودکستان­ها توسط ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صادر می­گردد.

ایشان در پایان ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، بیان داشت : مشمولان طرح بایستی از تاریخ 1399/05/26 تا 1399/06/10بر اساس اولویت­ به دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال اتباع خارجی مراجعه تا از مزایای ین طرح بهره مند گردند.

  پربازدید ترین