• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام پاکستان به عربستان: هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت

 پیام پاکستان به عربستان: هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت

 رئیس سنای پاکستان در دیدار با سفیر عربستان در اسلام آباد تاکید کرد: ما هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت و با اسرائیل رابطه برقرار نخواهیم کرد.

به نقل از جیو تی وی؛ «صادق سنجرانی» رئیس سنای پاکستان در ملاقات با سفیر سعودی در پاکستان اعلام کرد: ما هرگز کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.

وی تصریح کرد: تصمیم امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیامدهای سنگینی را به بار خواهد آورد و مسئولین ابوظبی باید مسئولین تصمیم خود را به عهده بگیرند.

سنجرانی گفت: ما به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستیم و از هر تصمیمی که منجر به برقراری آرامش شود حمایت خواهیم کرد.

رئیس سنای پاکستان به تنش های اخیر بین کشورش و عربستان نیز پرداخته و گفت: اسلام آباد و ریاض روابط خوبی باهم دارند و در مشکلات همراه یکدیگر بوده‌اند.

وی افزود: ما دفاع از مکه و مدینه را وظیفه خود می دانیم و البته هر مسلمانی چنین نگاهی به حرمین شریفین دارد.

سنجرانی افزود: امیدواریم سران سعودی نیز دید صحیحی نسبت به پاکستان داشته باشند و در مشکلات و مسائل سیاسی مهم از اسلام آباد حمایت کنند.

گفتنی است پس از بی توجهی مسئولین سعودی به موضوع کشمیر، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: اگر عربستان نخواهد وظیفه خود در قبال مسلمانان کشمیر را انجام دهد ما مجبور به تشکیل ائتلاف های جدید خواهیم بود.

تهدید قریشی روابط عربستان و پاکستان را تنش مواجه ساخت با این حال طی روزهای اخیر دولت سعود و لابی این کشور در پاکستان تلاش زیادی برای حل مشکلات موجود انجام داده‌اند.

  پربازدید ترین